+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Ser knappt resultat av träningen.

literoligt är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Question Ser knappt resultat av träningen.

Tjena!
    Jag är 19år o har slitit regelbundet på gymmet i ett år nu. Mitt mål är främst att bygga muskler. Jag tycker att jag gör allt man ska, delar upp kroppen och tränar hårt 3-4 ggr/veckan.
    Fyller på med kolhydrater o protein direkt efteråt.
    Käkar som en häst både nyttigt och regelbundet.
    Sover ca 10timmar/natt.

Ändå tycker jag inte att det händer någonting. Jag har visseligen blivit starkare men muskelökningen uteblir!?
    Finns det något att göra eller är det bara att kämpa på några år till?

Tacksam för svar!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Hur har din styrka utvecklats? Hur ser ditt program ut (träningsdagar, vilodagar, intensitet, set/reps)?

Reg.datum
    Dec 2011

Standard

När det gäller styrkan kan jag öka vikterna i snitt med ca 2-3 kg/månaden.
    Jag tränar:
    - Bröst + Triceps + Axlar Kör bänkpress, hantlar/skivstång och maskiner på gymmet som är avsedda för dessa muskler. ca 8 x 3 reps
    - ben + säte Kör Vadpress, knäböj och några maskiner på gymmet som är avsedda för benmusklerna. ca 8 x 3 reps
    - Vila
    - Rygg + Biceps + underarmar + nacke Kör latdrag, skivstång och maskiner på gymmet för dessa muskler. ca 8 x 3 reps
    - Löpning + magen Kör olika magövningar med hjälp av min egen kroppsvikt och även magmaskiner på gymmet. ca 8 x 3 reps
    - Vila

Jag försöker vid varje träningtillfälle trötta ut de muskler som jag fokuserar på. Bruker även variera mellan olika övningar.
    Som jag har skivit ovan så slarvar jag inte med maten och käkar Gainer + Whey som jag blandar med vatten direkt efter avslutat träningspass.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag förstår inte vad "8 x 3 reps" betyder. Är det 8 set med 3 reps eller tvärtom?

Vilka dagar tränar/vilar du?

nicke87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Hur gammal är du?

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Hur ser det ut med vikten - har du gått upp något (att du skriver att du äter som en häst betyder tyvärr ingenting)? Det tar lång tid att bygga på balans, så vill du se så mycket resultat som möjligt bör du gå upp i vikt.
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Oj lite otydlig kanske. 3 set med 8 rep...

Det jag skrev ovan med lite fetar stil är mitt "schema" som jag brukar försöka hålla mig till... Tränar 2dgr, vila 1dag, tränar 2dgr, vilar 2dgr. Sen börjar jag om nästa vecka.

Det jag menar med att äta som en häst är att jag verkligen försöker ligga på så högt kalori/protein intag som möjligt. Jag har gått upp ca 4 kg på ett år.

RobinJ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Tycker att du lagt upp schemat bra.
    Ett tips är att strunta i att tänka på hur många set du ska köra och satsar på att köra t.ex. 8 RM tills du bara orkar 7reps. Personligen så kör jag 6 RM till jag bara orkar utföra 5 reps på övningen, brukar vara set 5-6. Testa även att minska antal reps och öka vikterna istället.
    Eftersom du bara tränar varje muskelgrupp en gång i veckan är det viktigt att verkligen köra slut på musklerna vid varje träningspass.

Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Okey, jag har aldrig ens tänkt i dessa banor, tack RobinJ!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hej,

Om du har kört samma program enligt ovan kan det vara god tid att förändra det Jag hade gått ner i repsantal och ökat seten. Satsa på femmor rakt igenom och lägg på mer vikt istället. Sen får du komma ihåg att variera lite både övningar och reps/set även om du har en grundplåt.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg