+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Börja träna mage igen!

jokernwss är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard Börja träna mage igen!

Hej, jag är en handbollspelare som skulle behöva komma igång med magträningen igen! Jag började gyma sent med armar,ben och sånt men har alltid kört situps och var stark i magen men nu när jag har blivit äldre har jag börja med mycket ben och alla andra övningar så slutade mycket med magen för den tränas ändå upp av alla andra övningar, men nu när jag väl ska köra mage så är jag inte alls stark länge!
    så det jag vill komma fram till , vad för övningar och hur ska jag göra mig stark i magen snabbt så jag återtar styrkan?

Seb90 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Du behöver nog inte krångla till det, situps duger nog fint oavsett hur tränad eller otränad du är, bara att anpassa saker som vinkeln, hur snabbt du gör dem etc. för variation. En personlig favorit är att lasta en liten skivstång med några kilo vikter på och köra långsamma situps, samtidigt som man håller stången strax framför hakan hela tiden. Bara du inte hjälper till att trycka fram den med armarna

Här har du en som jag inte har provat själv, kan nog krävas lite övning för att få till den bra men den ger nog resultat:

Reversed Crunches - YouTube

Det finns ju också den klassiska benlyftövningen när man t.ex. håller i en kompis vrister och går med så raka ben som möjligt uppåt tills de pekar rakt upp

Liggande benlyft med svankkontakt | Styrkeprogrammet

Kan även göras med lite vikt om du spänner fast fotlederna i en cable cross, tar riktigt bra!

Är du på gym brukar det ju också finnas en mängd maskiner för magen.

Men som sagt, det är bara om du vill variera dig ibland, jag tror att du kan få ut det mesta med situps!

Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Tackar ska testa mig fram!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hur mäter du styrkan i magen? Uthållighet? Vill du bli stark är det belastning som gäller och mäts inte i antalet reps utan hur mycket belastning du klarar. Magen behöver man primärt inte lägga någon större tyngd vid. Du har ju så många basövningar som gör jobbet där
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Dec 2011

Standard

har blivit mycket bättre nu, men det jag tror kommer göra skillnad är hur ofta jag gör det. Tack för era svar!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg