+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips för att bli fit och smalare?

tilda är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Post Tips för att bli fit och smalare?

Hej!

Jag (en tjej) har bestämt mig för att till sommaren gå ner ca 10 kg (de kilona jag gått upp..), ligger nu på ungefär 68 skulle jag tro. Har alltså lite mindre än 6 månader på mig. Tänker försöka hålla mig till ett kaloriintag/dag på max 1500 kcal, låter det rimligt? Tar appen Shape Up Club till hjälp för att hålla koll på mitt intag av kalorier.

Jag tränar nu på gym ca. 3-4 ggr i veckan (har gymmat i ca. 2 år) då jag kör styrketräning och kondition. Skall dock ändra min kost så att jag ligger på ett kaloriunderskott (1500 kcal eller mindre) då jag vill gå ner i vikt samtidigt som jag vill bli mer vältränad och fit. Vill alltså bli både slim men samtidigt vara vältränad och få en fin form. Min fråga är då också om jag ska satsa på något proteintillskott under dessa månader som komplement till min vanliga mat att ta efter träning, typ whey 80? Eller är det endast för killar? Och skall jag satsa mer på kondition än styrketräning eller båda lika mycket? Bör också kanske säga att jag egentligen inte bryr mig så mycket om vad vågen visar då jag vet att muskler väger mer än fett, utan vill alltså bli mer fast i kroppen och slim.

Skall också försöka dra ner på kolhydraterna för att ha större chans att klara denna viktminskning, alltså byta ut majoriteten av det bröd jag äter mot knäckebröd, och äta mindre pasta, ris, potatis osv. Bör understrykas att jag äter mycket keso och mycket grönsaker.

Är det något annat som är bra att äta och något jag bör undvika? Och vilka kosttillskott rekommenderar ni som kan hjälpa mig på traven till en starkare och smalare kropp? Har ni några andra tips?

Tacksam för svar!
    /Tilda

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Du verkar veta vad du behöver göra. 1500 kcal är helt OK att börja på. Var bara uppmärksam på hur du mår och hur din din träning fungerar, reglera kalori-intaget därefter. Försök ligga på ca 2 g protein / kg kroppsvikt / dag, dvs ca 140 g / dag. Den mängden får du lätt i dig utan tillskott. Om du trots allt inte lyckas peta i dig så mycket så kan du komplettera med ett enkelt vassleprotein (typ Whey 80).

Styrketräning går före kondition.

uppernio är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

kör hög puls träning och skippa styrka.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg