Spring, löp, cykla.
Hejsan! Asbra forum för oss som är efterbliven på sådant här!
Som liten var jag väldigt tjock, såg säkert ut som den tyska choklad pojken i The Simpsons.
Eventuellt beslöt jag mig för att banta, gick ner ifrån 110kg till 92.
Gick upp igen, gick ner.. (ni förstår valsen) Ja det har gått och upp ner en hel del! Men nu i höstas tog jag tag i allt och hamnade runt 81-83 kg. (skiftar hela tiden)
Mitt problem är att jag får ingen form på benen och rumpan. Jag har inte styrketränat eller så, utan tänkte bli av med allt fett innan. (Genom att gå en hel del samt äta mindre och mer grönsaker.)
Har prövat att styrketräna bort det, men det har aldrig gått. Polaren min snackade något om att lösfett går inte bort lika lätt genom styrketräning.
Här är mitt dillemma:
Jag är 189-190 cm lång. Väger i dagsläget 81-83 kg. Här är vad markazits sa om BMI och YMCA:
Enligt YMCA-formeln Utgår ifrån ditt BMI
Kroppsfett i % 15 Kroppsfett i % 16
BMI: 23.2
Jag anser inte att jag borde gå ner så himla mycket mer för att få en hyfsad form. Men mina ben säger emot helt. Magen är nästan borta, men mina ben och min bakdel känns fortfarande stora. Byxstorleken är 34, vill gärna hamna på 32 minst.. Men jag får aldrig till det.
Vad ska jag göra? Fortsätta som jag gör? Pröva nya dieter? Eller något annat råd?
Enormt tacksam för svar! Har länge försökt fixa detta nu, men det känns som om jag går utan resultat på denna fronten! Är villig att uppoffra mycket, anser inte att godis och skit är värt pengarna eller tiden.![]()
Spring, löp, cykla.
Real recognize real.
Vad jag kan utläsa av ditt inlägg så har du bara genomfört en reducering av energiintaget och inte börjat träna? Du har ju mycket att hämta genom att börja träna. Mitt förslag är att du börjar med styrketräning och blandar detta med konditionsträning. Gärna högintensiv sådan. Vill du ha mer konkreta åtgärdsförslag finns det massor i forumet och på huvudsidan.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Jag har ju vandrat en del. Väldigt många timmar sammanlagt.
Föreslår du att jag styrketränar och konditionstränar, men kost då? Öka intaget för att bygga muskler, eller fortsätta med den förminskade dieten?
Skita i skräpmat/godis osv? Eller spelar det någon roll när man väl styrketränar?
Tackar för svaren btw =)
Tjenare Gå in på stronglifts.com och läs där finns allt du behöver veta för att bli vältränadHar själv använt mig mkt av den hemsidan. Suverän sida . Lycka till
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)