+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Axel- och ryggövningar

malinc är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Question Axel- och ryggövningar

Hej!
    Skulle behøva lite tips och hjælp angående axeløvningar och ryggøvningar.
    Tips på bra axeløvningar? Har precis børjat køra dessa tre: militærpress, hantelpress och flies ut mot sidan (raka armar). Hur ska jag tænka? Ska jag køra press framåt istællet før ut på sidan?

Ryggøvningar jag kør ær: Marklyft, latsdrag, rodd och rygglyft med 10kg i hænderna. Får jag med hela ryggen då tycker ni? Har dock svårt att kænna att jag trænar lats på ett bra sætt. Gjorde chins tidigare, istællet før latsdrag, men tyckte det kændes mer i biceps æn lats.

Sitter på jobbet just nu, dærav det noska tangentbordet...

Seb90 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

En övning jag tycker känns skönt i latsen är vanlig hantelrodd med båda händerna. Samma rörelse som i en roddmaskin, men du vinklar en bänk snett, lägger dig på mage på den och har en hantel i varje hand som du bara lyfter från golvet på samma sätt som vid andra roddövningar. Det är nog den övning jag tycker känns bäst där. Fast det kanske kan vara obekvämt att ligga på mage på bänken beroende på hur lång du är. Jag brukar ha hakan mot kanten av den.

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Tycker det ser bra ut förutom några småsaker:

Axlarna
    - Med de övningarna tränar du främre (militärpress och hantelpress) och mittre deltoideus (flies ut åt sidan). Det kan vara bra att träna bakre delen också. Tips på övningar för bakre axel:
    Cable Supine Reverse Fly
    Dumbbell Lying Rear Delt Row

Ryggen
    - Du får med hela ryggen med de övningarna!
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg