Vi har olika anlag för bristningar. Bristningarna orsakas av att din kroppsvolym blir större, men människor drabbas olika. De bristningar du har får du leva med. De bleknar med tiden.
Hej!
Jag har under lång tid börjat få hudbristningar på axlarna och jag vet inte varför. Jag har alltid kunnat kört hårt där, men jag vet inte vad jag gör fel. Jag testade gå ned i vikt(Med hantlar dvs) men det känns som om det bara blir värre.
Jag behöver all hjälp jag kan få, kan hudbristningarna återgärdas? Läst lite om att man ska pressa en citron mot de områden som brister men detta är bara för små bristningar. Sen finns det olika operationsmetoder som jag inte vill göra.
Hjälp!![]()

Vi har olika anlag för bristningar. Bristningarna orsakas av att din kroppsvolym blir större, men människor drabbas olika. De bristningar du har får du leva med. De bleknar med tiden.
Jo, jag förstår det. Men vad ska man göra för att förhindra det?

Sluta träna?
HA! Och det kommer hända^^ No waaay!) får väl pressa så hela jag är ärrad så det inte syns
)
Om det är inte alltför j*vligt så brukar det gå tillbaka efter ett tag. Är det rejäla bristningar så blir det ärr av det och då är det inget du blir av med i första hand. Det kan bero på att du har för tajt hud eller utvecklas för snabbt, kombinationen av de båda. Du förstår säkert! Vad du kan göra är sluta köra axlar primärt och bara köra det genom sekundära övningar så minskar du belastningen avsevärt. Sen kommer det kanske inte lösa alla problem.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Bästa tipset är faktiskt att ta det lungt med träningen ett tag och hoppas att det går över av sig själv, sen börjar man träna igen och huden har förhoppningsvis tänjt sig.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)