Ditt program saknar knäböj, marklyft samt någon typ av press över huvudet, stång eller hantlar. För övrigt så saknas information om tränings- och vilodagar, antal set och reps, samt hur du planerat höjningar av vikter.
Mål: Att gå upp vikt i form av muskler då jag väger för lite, att helt enkelt må bra och få en schysst egoboost. Består nu mest av skinn känns det som, haha.
Vikt: 58kg
Längd: 174cm
Ålder: 23
Tidigare grunder: Mer eller mindre helt otränad.
Träningschema:
Ben:
Benpress, löpning, hopprep
Rygg:
Hantelrodd, Latsdrag, skivstångsrodd, hävstång
Bröst:
Hantelpress, cable crossovers, Tricepspress, flyes
Armar:
Armhävningar, bicepscurl, hävstång.
Mage:
Situps +vikt, Lutande situps
Dag 1: Rygg, bröst, armar
Dag 2: Ben, Mage
Dag 3: Helkropp
Mat:
Frukost + Gainer/protein shake
Lunch
Middag + Gainer/protein shake
Kvällsmat
Laddar med PWO före varje träning, sänker en gainer/protein shake efter passet.
Tankar, kritik, ändringar är mer än varmt välkommet och givetvis varför.
Thanks !
Real recognize real.

Ditt program saknar knäböj, marklyft samt någon typ av press över huvudet, stång eller hantlar. För övrigt så saknas information om tränings- och vilodagar, antal set och reps, samt hur du planerat höjningar av vikter.
Tips. försök o få i dig något under lunch och kväll
Är tyvärr inget vidare med de tekniska termerna men använder hantlar över huvudet i sittande/liggande form.
Ang vilodagar, så blir det en/två vilodagar efter varje pass om man räknar total träning. Sets / reps ? Antar reps är antalet gånger, kör just nu med lägre vikt högt antal gånger (fått för mig att musklerna behöver någon form av mjukstart iomed att jag är otränad?)
Hur planerar man höjning av vikter, finns det något som är normalt eller ska man gå upp ett snäpp varannan vecka eller dylikt ?
@ Reno: Äter lunch och kväll, menar du ännu fler småmål mellan dessa ?
Real recognize real.
Ben:
Benpress, löpning, hopprep
På tok för lite ben om du ska få en utveckling som står sig med resten av kroppen. Lägg till knäböj och frontböj så har du ditt på det torra. Skit i löpningen och lägg den på en annan dag istället.
Rygg:
Hantelrodd, Latsdrag, skivstångsrodd, hävstång
Lägg till marklyft eller raka mark. Tar på baksida lår och din nedre del av ryggen.
Bröst:
Hantelpress, cable crossovers, Tricepspress, flyes
Bänk är en av de bästa övningarna för bänk imo. Ta bort flyes och lägg till bänk.
Armar:
Armhävningar, bicepscurl, hävstång.
Vad menar du med hävstång?
Mage:
Situps +vikt, Lutande situps
Om du vill köra som du skrivit nedan här så lägg en vilodag mellan dag två och tre. Annars kommer du vara slut i benen på dag 3 troligen.
Dag 1: Rygg, bröst, armar
Dag 2: Ben, Mage
Dag 3: Helkropp
Besök mig gärna på Aim2getfit!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)