De enda tillskott som har bevisligen fungerar är:
- Mer vanlig mat. Absolut viktigast.
- Protein. Vassle-baserat funkar bra.
- Kreatin. Rent monohydrat.
Alla andra tillskott tas med en nypa salt.
Tjabba.
Ny här på forumet och kommer med en fråga nu.
Vilka kosttillskott skulle ni rekommendera för muskeltillväxt ?
Jag styrketränar 5 dagar i veckan och endast i att bygga muskler syfte.
Mvh Jonas

De enda tillskott som har bevisligen fungerar är:
- Mer vanlig mat. Absolut viktigast.
- Protein. Vassle-baserat funkar bra.
- Kreatin. Rent monohydrat.
Alla andra tillskott tas med en nypa salt.
Ja men lite så känner jag med, men ibland har vissa lite tips på olika kosttillskott som kan vara bra effekt![]()
Jag skulle nog rekommendera att inte ta kosttillskott öht. Lär dig laga mat istället![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Lånar tråden lite snabbt!Är 18 år, 178-180 cm lång, och väger ca 80 kg. Tränar innebandy 5 gånger i veckan och gymmar kanske 2-3 på det. Käkar helt okej men får inte bort det sista fettet på magen, armar osv så börjat fundera om det är det värt att beställa något som hjälper fettförbränningen och/eller beställa proteinpulver för att skaffa större muskler?
Har inte tillgång till kök då jag studerar på annan ort för övrigt.
AndersAndersson: Det bästa sättet jag märkt att förlora fett på är att ta en timmes promenad varje morgon när man vaknar innan frukosten. Mitt råd och skippa fettförbrännings tillskotten jag har provat olika sådana tillskott men jag har inte fått någon verkan på dom och jag har provat ett 10-tal. Om du är nyfiken kan du läsa på min tränings blogg om dom jag använde mig av på Jonas Träningsblogg - Från otränad till tok tränad
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)