+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: tarm problem?

Dawzon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard tarm problem?

Någon som kan hjälpa mig?!
    Jag kör håller på o dietar, och äter i stort sett bara proteiner (keso, kyckling, laxfiler, makrill i tomatsås, enbart kött m.m). Självklart kommer ngn enstaka gram kolhydrat med i maten men det är inga mängder alls. Som extra tar jag omega 3 tbletter (4st / dag) BCAA (10 st toalt, 5 före träning o 5 efter) och Mass Xtreme Burner (2 på morgonen, 2 mitt på dagen och 2 på kvällen), pluss 1-2 skopor proteinpulver per dag, beror på om jag tränar eller inte.

Men till problemet.. Jag känner mig bajsnödig hela tiden, men när jag går på toa o ska klämma så kommer det ingenting, känns som om att jag är stenhård i magen, fast ändå inte. När jag klämmer kommer det ingenting, men sen när jag sätter mig ner i soffan eller skrivbordsstolen så blir jag "nödig", något åt det hållet..Skita svårt o förklara.

Men någon som har nån ide man kan prova så man kan tömma tarmen? HAHA

Seb90 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Det låter som en traditionell förstoppning. Testa lite grovt bröd med mycket fibrer, eller katrinplommon om du vill få fart på maskineriet. Om det inte blir bättre efter ett tag när du har tömt tarmen kanske du får försöka variera kosten mer än nu. Kanske svårt att kombinera med en deff dock...

Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Ser att du skrev diet, inte deff, men svaret är detsamma ändå

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard

alltså igentligen är det ju en diet under deffning så att säga men jag ska testa.. de känns lite bättre just nu iallafall.. kanske man skulle köpa hem yogurt / något sådant som är bra för tarmpaketet..

Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Gör det, yoghurt kan också hjälpa bra. förstoppning is a bitch... Har själv åkt på det flera ggr tack vare dåligt varierad kost och näringsbrist, inte kul!

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard

okej ja näringsbrist har jag nog inte tror jag, det är nog mera dålig variation. Enligt programmet så äter jag 2200Kcal men gör av med 2500Kcal. o lunchens huvudindigrens är lax/ kyckling och middag samma sak. Mycket ägg, oss äter jag också.. så energi får jag nog i mig.. Men man får avvakta bara o se vad som händer med kroppen, man får nog enklast prova sig fram helt enkelt

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg