+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 16 år och behöver träningsprogram

SmalaFettot är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard 16 år och behöver träningsprogram

Hallå! Är ny på forumet och jag vill först be om ursäkt om ni får såna här frågor ofta
    Men jag behöver ha ett träningsschema då jag precis börjat på gym, och jag kan tillägga att jag inte av den grovaste sorten. Längd 180 och vikt 65 så jag är är gänglig rackare....

Har möjlighet att träna ca 4 dagar/vecka.
    Skulle gärna vilja få upp konditionen igen också..

Hoppas någon kan hjälpa mig, tack på förhand!

Reidar är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Vad är ditt mål med träningen? Tränar för att kunna spela fotboll på effektivaste sätt, eller vill du bara bli lite större? Förutom att du vill förbättra konditionen alltså, för det är i sig inte så svårt för en ung man med motivation

Det är lättare att göra ett program skapat för ett mål!

MvH
    Reidar

SmalaFettot är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Aa, jag vill bli större och självklart bygga muskler

Reidar är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Okej!

Du kan träna 4 dagar/vecka. Då skulle jag rekommendera att du delar upp kroppen i olika muskelgrupper. T.ex. Måndag:Biceps/bröst Tisdag:Ben o allt därtill Onsdag:Bål Torsdag/fredag:Triceps/övrerygg

Exempel på bra övningar är lätt att söka upp på youtube, viktiga är att köra runt 8-10 reps per set, om du tagit får låg vikt dvs du klarar 1 eller 2 rep till efter 10 så gör dem! De som kan pusha sig genom smärtan och göra 2-3 till när man egentligen är slut, det är dem som nåt längst! Det är de sista repsen som gör att du bygger bäst!

Dock om du precis börjat att styrketräna kan jag rekommendera att köra lite lägre vikter och 12-15 rep förstan veckan eller så för att få in tekniker helt rätt, känn verkligen efter så att rätt muskler används!

MvH
    Reidar

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg