Hur många tillfällen rör det sig om?
Tjenna gänget!
Nu är det såhär att ja har blivit tillfrågad Ifall jag kunde vara vikarie för en idrottslärare på en grundskola, årskurs 2 - 5an.
De va ju ett himla tag sedan jag gick i skolan och hade idrott så kommer inte riktigt ihåg hur deras "upplägg" brukade se ut.
Jag har lite idéer vad jag skall göra men jag tar gärna emot tips och tricks på lite olika lekar m,m som yngre barn skall ha i idrotten.
Jag kan ju inte direkt köra ett riktigt träningspass med dom som jag är van vid![]()
BB och Lic. Personlig tränare

Hur många tillfällen rör det sig om?
Det rör sig om ca 6 - 8 tillfällen
BB och Lic. Personlig tränare
Min dotter som går i ettan har massor med redskapsgymnastik. De har även dans. Sen borde det väl funka att spela fotboll/innebandy? Spökboll är ju en bra och rolig lek.
Dottern tipsar om "tunnelkull": Man leker kull, om man blir tagen står man stilla med benen brett isär och man blir fri igen när någon kryper mellan benen.
Det som brukar vara mest uppskattat är vanliga sporter som innebandy/fotboll/handboll/basket etc. Men annars kan du alltid köra roliga lekar som spökboll/mördarboll som också är riktigt nice för ungarna!![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Kolla kursplanen, välj ett centralt mål att utgå ifrån först. Lektion.se kan du använda dig av med, finns en del bra lektioner.
Vill bara varna för att hamna i boll-träsket. Jag är en av dem som inte gillar bollsport något vidare och som hade idrottslärare efter idrottslärare som baserad hela sin undervisning på bollsporter/-lekar. Ett litet tips bara.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)