+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: "Problem" med mina kärlekshandtag! Snälla hjälp mig?

melii är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Thumbs down "Problem" med mina kärlekshandtag! Snälla hjälp mig?

Hej jag är en 18 årig tjej. Ny här, hehe :-) Jag själv är en riktig sjusovare,men mår så bra av att träna. Då brukar jag gå ut powerwalka/jogga och simma för det mesta. Men motivationen är ett av problemen. Men det jag vill komma fram till är ett av mina största komplex. Och det är kärlekshandtagen. Jag själv har ganska fin kropp, MEN det är de som är i vägen och jag har inte en aning om hur jag ska träna bort det fettet där...... allt annat tränas skit lätt hos mig . Men är det något som inte påverkas så är det kärlekshandtagen och de stör mig som fan. Bara de kunde vart MINDRE .... hjälp mig snälla rara någon ?..
    Bifogade bilder

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

Du ser ut som en vanlig tjej tycker jag iaf.
    -ser inget ovanligt med den bilden, möjlig genetik för att ha höfter och det faktum att du är tjej spelar såklart in...

och som alla andra här på forumet säger så går det inte att "punktförbränna" fett, så se till att träna kondition och bygga muskler så löser det sig nog.
    Ät riktig mat och träna, det går inte att svälta bort höfter.

Lycka till !
    anima sana in corpore sano

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Det enda som hjälper är om du går ner i fettprocent, över hela kroppen. Har man någon del av kroppen som är större än någon annan får man helt enkelt jobba på att bygga muskler för att balansera upp. Jag har till exempel rätt stora lår och vill jag ha dem "normalstora" blir mina armar otroligt spinkiga. Därför försöker jag bygga så mycket muskler som möjligt på armarna för att de ska vara i proportion till benen (men sen tränar jag förstås benen också, det är ju mycket snyggare med stora muskulösa ben, än lite mindre ben som mest är fett).

Hård styrketräning är det som gäller!
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

mandarin är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Det är dessvärre så att vi tjejer gärna har fettdepåer där och att de i regel är ganska svåra att bli av med. Men som flera här redan sagt, det går inte att punktförbränna fett så det enda möjliga är att fortsätta träna så kommer de sakta men säkert minska.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg