+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Aminosyran L-leucin

strand är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2010

Question Aminosyran L-leucin

Undrar lite kort om produkten HMB som innehåller aminosyran L-leucin är bra. Detta ska tydligen ge pump (större ådror) och förhindra muskelnedbrytningen samtidigt som det bidrar till större muskelmassa. Har ni någon erfarenhet av detta tillskott? Är det bättre att köra på EAA gentemot L-leucin?

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Hittar inget om att produkten skulle ge pump?

I alla fall så är min spontana tanka att EAA är bättre. Leucin är ju bara en av de essentiella aminosyrorna, om du tar EAA får du ju alla (inklusive Leucin). Sen är inga av dessa produkter några mirakelmedel. Aminosyror är ju proteins byggstenar, vilket gör att om du äter detta får du mer aminosyror i omlopp, vilket minskar muskelnedbrytning. Funkar dock likadant med mat, dock är ett EAA-tillskott mer energisparande (du kan få i dig aminosyror för mindre antal kalorier).
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

strand är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Jo, jag trodde nästan det. Spelar det någon roll huruvida man tar EAA via pulver eller kapslar?

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av strand Visa inlägg
    Jo, jag trodde nästan det. Spelar det någon roll huruvida man tar EAA via pulver eller kapslar?
    När du tar något i kapslar så fördröjs upptagningen eftersom kroppen måste bryta ner höljet.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg