+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Smärta i knä vid benlyft

simonw är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Question Smärta i knä vid benlyft

Jag sökte på forumet för att hitta något svar men hittade inget.

Är 26 bast gymmat av och till i några år.
    Nu på äldre dar har jag börja få en brännande smärta i högerknä efter hängande-benlyft.
    Har gått så långt att jag måste hjälpa upp högerbenet o köra med korsade ben vilket ja aldrig tidigare behövt.
    Jag tränar inte för att bygga magen utan underhålla den då mitt jobb är tungt och kräver att den är rätt stark.
    Smärtan kommer efter 35-40 reps (Brukar försöka göra 100 st var 3dje dag), Kan som sagt fullfölja träningen med korsade ben men då kan ja knappt stödja mig på knäet efteråt.

Tacksam för svar

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag tvivlar starkt på att hängande benlyft är en bidragande orsak till smärtan du känner i knäet, kanske mest då du får känningar bara. Du har inga andra övningar involverade i din program?

Som alltid är regel nummer 1 att vila ett tag och sedan kontrollera hur det ter sig i framtiden. Det är också viktigt att tänka på situationer när den uppkommer och när den först inträffade så att du, och eventuell expertis kan bilda sig en bra uppfattning om vad det kan vara.

Jag föreslår i nuläget att du vilar från hängande benlyft (som inte är en bra magövning) och kör vanliga crunches.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

simonw är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Mitt program består av:
    Crunches
    Ryska-situps
    Hängande benlyft
    Chins
    Hypersträck
    Stå planka

Har lite fria vikter hemma så ibland kör ja lite men dom är förlätta för att ge någon direkt träning.
    Jo ska prova vila knäet, har ett jobb som sliter väldigt mycket på kroppen så kan bero på någon vridning eller stukning där, men har inte märkt av någon smärta förutom när jag gör hängande benlyft.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg