Kvinna eller man?
Hej! Jag har aldrig varit den pinnsmala typen utan snarare den med lite hull. När jag var 14 år bestämde jag mig för att ta tag i saken så jag slutade med allt godis, fika osv och började träna varje dag istället. Det resulterade i att jag gick ner 8 kg på ungefär lika många veckor.
Nu har det gått några år (är 18 nu) och jag känner att jag behöver gå ner i vikt igen, vilket inte visat sig vara lika lätt som när jag var yngre.
Just nu ser min träning ut enligt följande:
Fotboll 2 gånger i veckan (tot 2,5 h)
Gym (pass) tot 2,5 h/vecka. (Kör muskelpass, spinning, core, PSI, bodycombat, bodyjam osv)
Och så kompletterar jag med löpning/promenader ungefär två gånger i veckan, ibland även crosstrainer/cykel/löpband på gymmet före eller efter pass.
Jag följer ingen speciell diet men undviker läsk, godis, fika, chips osv. I övrigt försöker jag bara tänka på att inte äta alltför mycket kolhydrater & inte för stora mängder mat. Den här metoden har funkat förut, att man bara undviker det man vet är onyttigt (inte så svårt att räkna ut att godis etc inte är bra för en) + tränar mer. Men nu går det segt... Några tips på hur jag kan öka farten lite? Både vad gäller träning & kost? Jag är 170cm och väger runt 63 kg.
Tacksam för svar!![]()

Kvinna eller man?
Baxpin: Oj, glömde skriva det. Kvinna!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)