+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Styrke- och konditionsträning går inte ihop?

Matrexxo är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard Styrke- och konditionsträning går inte ihop?

Hej!

Mina kunskaper om träning och muskeluppbyggnad är ganska vaga. Men jag har både fått berättat för mig och läst det själv att man inte ska köra styrketräning och konditionsträning i kombination, eftersom konditionsträning försämrar återuppbyggnaden av muskler, och massa annat dåligt.

Jag har två egentliga mål med min träning - Att få en bra kondition (vilket jag är beroende av då jag spelar fotboll) och få en snygg kropp (med andra ord träna volym på gymmet).

Det jag undrar är om ni vet något sätt att kombinera på något snyggt och bra sätt, så att jag både kan bygga muskler och träna upp en skaplig kondition?

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

När man pratar om kombinationen styrketräning och kondition som en negativ kombination brukar man göra det utifrån ett "optimalt" perspektiv för muskeluppbyggnad. Visst, det är inte optimalt att bygga muskelmassa och samtidigt träna konditionsträning men det är ingen omöjlighet. Är ditt mål att få en "snygg" kropp så är det inget problem att att kombinera dessa. Det du kan hålla ett extra öga på är att kompensera för energiförlusten du får i samband med konditionsträning.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg