+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nyfrälst själv som vill börja bygga rena muskler behöver hjälp.

Jimmie Persson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard Nyfrälst själv som vill börja bygga rena muskler behöver hjälp.

jag behöver hjälp på vad jag ska äta, hur ofta jag ska äta om dagarna.

vill börja bygga muskler, men först bli av med den lilla ölmagen jag har.

vad jag har förstått är det viktigare med maten än träningen typ..

utan mat = slöseri på träningen.

p.s har all tid i världen förutom 8 timmar jobb.

Klasse är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Ett tips är att inte ändra allting på en gång gällande matvanor då det finns risk att du inte står ut och ser ingen ände på det och faller tillbaka i gamla vanor. Smyg istället igång det hela. Börja med att köra några situps/armhävningar varje morgon. Ta en joggingtur två gånger i veckan. Skippa fredagspizzan. Du behöver inte äta grönsallad varje dag, och ska inte heller göra det. Personligen tycker jag det känns uppenbart vad som är bra kost och inte bra kost och det är inte heller svårt att lista ut själv. Läs igenom produktens ingredienser, kolla fetter osv.

Sedan finns det givetvis alternativet då du kör stenhårt med ny kost och träning men personligen är det ingenting jag skulle rekommendera till någon som inte tränat på länge och inte har det tänket ingrott i hjärnan.
    Senast redigerad av Klasse den 2011-10-23 klockan 21:24.

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Se till att få i dig mycket protein i kosten, dra ner på fett och/eller kolhydrater istället. Lägg till mycket grönsaker som mättar bra med få kalorier. Antingen kör du på den strikta varianten och väger allt du äter, för att sen räkna på näringsämnen, eller så drar du ner på det uppenbart onyttiga och kanske lite på portionerna och utvärderar genom att väga dig och se att det går nedåt.

Styrketräning är alltid bra och enligt mig den viktigaste träningen. Den kaloriförbrukning du får av konditionsträning kan du justera genom att äta mindre istället, men vill du behålla så mycket muskelmassa som möjligt är styrketräning nödvändigt!
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg