+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilket proteinpulver ska jag välja?

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard Vilket proteinpulver ska jag välja?

Det där med proteinpulver är en ren djungel för den som inget vet... jag är tjej, 27år, tränar för att bygga muskler, gå ner i vikt (förbränna fett) och givetvis för att det är roligt!

Käkar som rekomnderat av min PT 5ggr dagligen ganska regelbundet, tränar ca 3-4ggr/veckan både olika pass (box, core) och gym, på maskiner och med fria vikter.

Har testat lite olika p.pulver men vet inte riktigt vad dem gjort förutom att ersätta ett mellanmål och hålla mig mätt tills nästa matintag... vad är syftet med proteinpulver egentligen? Vilket ska jag välja? Och sist men inte minst, varför smakar dem flesta så brutalt illa?!

TIPS TACK!

PS glömde berätta att min PT är emot p.pulver och har inget att rekomendera mig då hon säger att man kan få det "på naturlig väg"....ds

karinfallen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Så länge du får i dig tillräckligt med protein i din vanliga kost så behöver du egentligen inget extra proteinpulver. Du bör få i dig ca 2 gram protein per kilogram kroppsvikt för att förse musklerna med det de behöver för att växa istället för att brytas ner vid träning. Har du svårt att få i dig tillräckligt med protein så kan tillskott vara en idé. Så gör jag, för jag har en 4-månaders som styr när jag får chans att äta om dagarna vilket oftast är för sällan och inte alltid så värst 'bra' mat
    Jag kör själv på naturellt whey-protein för att slippa aspartamet som finns i alla smaksatta varianter. Men det smakar, som du säger, brutalt illa som det är så jag väljer att blanda det med sojadryck från Go Green med chokladsmak. Funkar helt okej!

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Body science Whey och cassein protein kan jag gott rekomendera dig om.
    Och smakerna är riktigt goda!

Finns på MMsports.se

Mvh Robbban.
    BB och Lic. Personlig tränare

JATs avatar
    JAT
    JAT är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Vassleprotein skulle jag rekommendera.

Whey80-100 alternativt Standard golds whey.

De flesta kostillskott smakar SK*T! Men det är bara att bita i det sura äpplet.

Nåt du kan testa istället för proteinpulver är aminosyrekomplex. BCAA / EAA. Dessa innehåller nästan inga kalorier och är perfeka om man vill gå ner i vikt men bibehålla muskelmassa.
    Senast redigerad av JAT den 2011-11-02 klockan 23:19.

Robbbans avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Tänk på att aminosyror smakar rent utav skit, men bra saker smakar skit brukar man säga

JATs avatar
    JAT
    JAT är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Tänk på att aminosyror smakar rent utav skit, men bra saker smakar skit brukar man säga
    Jo, det är ju generellt sätt känt för att ha dåliga smaker...

Dock smakar Xtend, ganska bra.
    Som en riktigt söt saft.

Jabra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Köpte mitt proteinpulver ifrån scitec nutrition. Det är GRYMT gott kan inte få nog ; )
    köpte det från Elite Nutrition AB snabbt och enkelt.

Till dig Robban, köpte även aminosyran BCAA xpress som smakar äpple.....mmmmmm...

Robbbans avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jabra Visa inlägg
    Köpte mitt proteinpulver ifrån scitec nutrition. Det är GRYMT gott kan inte få nog ; )
    köpte det från Elite Nutrition AB snabbt och enkelt.

Till dig Robban, köpte även aminosyran BCAA xpress som smakar äpple.....mmmmmm...
    Fick hem body science senaste EAA-XX med smaken peach, riktigt god! Rekommenderas.

Saxumoles är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Jag kör Charlotte Perrellis "Fit & Smart" chokladproteinpulver. Det är superbra!
    Förutom att det är snålt (bara 103 kalorier per portion) så smakar det jättegott. Ingen läskig eftersmak och alldeles slät, gräddig (fastän jag blandar med vatten) smak.
    Sambon smakade och gav två tummar upp med.

Köpte shakern ur samma sortiment trots att vi har en hel drös hemma redan, men jag måste säga att även den var strået vassar Och nej, jag får inte betalt av det här företaget Jag blev bara genuint lycklig över att ha hittat något som passar alla krav.

(ps. hennes kreatin är SUPER med).
    Den enda som påverkar om du lyckas är du själv!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg