Sluta köra med skivstång och överträna in dina armar. Att köra 70-80 minuter med Ez-stång är verkligen inget att rekommendera.. Så sluta nu att köra övningar för biceps innehållande skivstång och vänta och se vad som händer med din smärta.
Jag började styrketräna på allvar i juli-augusti och detta med gott resultat och utan skador. Tills för ca 4 veckor sedan då jag började få en ilande/strålande smärta i vänster underarm.
(Om man tittar ner på sin vänsterarm så är det benet längst till vänster jag menar, det som sitter på sidan av armen. Den gör ont i mitten av armen på undersidan av benet)
Det började då jag tränade skivstångscurl med EZ stång. Tränade ca 70-80 min och drog på ganska tungt och ganska många set, mellan seten körde jag på med hantel.
Det började alltså med känningar runt omkring skelettbenet (men är väl antagligen någon nerv, sena, eller muskelfäste som spökar?)
För 3 veckor sedan kunde jag inte ens lyfta upp skivstången en endaste gång utan att det kändes som att armen gick av. Jag gav då fan i det och vilade en vecka men det hjälpte inte. Jag struntade i alla andra övningar också och vilade en vecka till. Men nu gör det nästan mer ont än innan. Kan inte ens lyfta hantel utan ilande smärta, inte heller bänkpress.
Jag va hos doktorn men fick ingen hjälp då hon menade att det säkert va vila som gäller. Men jag är skeptisk till det för det gör inte ont hela tiden utan så fortjag använder armen på fel sätt, typ öppnar kylskåpet etc. Testa idag ett försök på bänkpressen men det gör ondare än någonsin.
Kan det vara någon nerv som sitter i kläm eller vad är det frågan om?
Blev litelångt detta, men skulle uppskatta hjälp då det känns jävligt segt och frustrerande nu när man kommit igång och har full motivation...
Tack på förhand.
Sluta köra med skivstång och överträna in dina armar. Att köra 70-80 minuter med Ez-stång är verkligen inget att rekommendera.. Så sluta nu att köra övningar för biceps innehållande skivstång och vänta och se vad som händer med din smärta.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Kan säga att du har fixat dig en "tight" underarm. pga ditt väldans användade av EZ-stången.
Med EZ-stången så har underarmen en väldigt bekväm vinkel och är inte utsträkt, och när du sen under längre tid håller underarmer i samma bekväma vinkel så blir det tillslut att du får för kort och stel muskel.
För fixa detta så får du genomlida en enorm smärta och köra mer rak stång och stretcha ut underarmen, sluta köra med ez-stången tills detta är löst.
BB och Lic. Personlig tränare
Jag hade samma problem en gång i tiden, för mig var det bara så att mina underarmar inte hann med att utvecklas lika fort som biceps. Det jag gjorde var att sätta igång med ett gäng underarmsövningar, som både stretcha ut och stärkte mina underarmar. Behöver inte vara nå speciellt mycket men det är viktigt att underarmarna hänger med! Gjorde jävligt ont i början, men efter varje gång blev det bara bättre och bättre!
Och 70-80 min?! Satan i gatan, mitt bicepspass är kanske 20 min max :/ Och jag får bra resultat*
MvH
Reidar
Senast redigerad av Reidar den 2011-11-19 klockan 17:52.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)