+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: sockerberoende och saknad av motivation

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Question sockerberoende och saknad av motivation

hej hej!

detta blir mitt första inlägg och jag blir faktiskt lite mer pepp ju mer jag läser här, för det är just det som är mitt problem idag. motivationen. jag känner mig inte alls motiverad, jag är trött och ligger hellre kvar i sängen eller sitter i soffan och glor på film... för att inte tala om mitt extrema sockerberoende...

Jag har dock börjat träna, ett tag gick det riktigt bra men sen kommer alltid den där dagen man bävar för, när man säger till sig själv att "äsch, jag tar det i morgon istället"... imorgon kommer liksom aldrig då..;P

Jag har fetma i familjen, ALLA är överviktiga och jag blir lika skraj varje gång jag träffar familjen att jag en dag kanske komemr se ut som dem.. NEVER! Jag är alltså en 27 år gammal tjej som idag väger 77kg och är 171cm lång. Min drömvikt ligger på ca 65-67kg. Jag vet inte om den vikten är rimlig för hur jag vill att kroppen ska se ut. Jag vill inte vara övertränad men en fitnesskropp skulle jag inte tacka nej till. Jag har gymkort och försöker dra mig till gymmet i alla fall 2-3gg/veckan. Jag cyklar dagligen olika distanser men minst 1,2mil. Tränar gärna box men är även på gymmet där jag kör på både maskiner och fria vikter. Simma gjorde jag mycket innan men det var rätt tråkigt i längden.

Mat äter jag, kanske lite för mycket kalorier än vad jag ska då jag tycker det är svårt att kombinera måltider över en dag som håller mig mätt längre tid. Har försök dricka proteindrinkar men tycker dem smakar så jävulskt äckligt, även om jag gärna vill då alla som tränar verkar tycka det bidrar till snabbare effekt.

Hur får jag motivation och ork?
    Mer konkreta träningstips mottages med glädje och mat... hjälp mig med maten!

Enligt PTn jag gick till när jag började träna för ca 5 månader sen sa att jag skulle försöka hålla det dagliga intaget av kalorier på 1300. Jag vägde då 85kg så lite förändring har ju trots allt skett, men jag vill ha snabbare resultat!

Tack för mig!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Så, du är alltså medveten om vad du äter, tränar flera gånger i veckan, rör på dig i vardagen och har gått ner ca 8 kg de senaste 5 månaderna. I min värld är det ett helt OK sätt att leva. Om du fortsätter med vad du gjort för att nå hit, hur kommer du då se ut och må om 5 år? Om 10 år?

Men om du slutar träna, hur kommer du då se ut om 5 år? Om 10 år?

Motivation är tyvärr överskattat. Om du bara tränar när du har lust så kommer du få svårt att nå dina mål. Det är detta som skiljer motionärer från tränande. Stämpla in på gymmet, gör programmet och gå hem. Vissa dagar är skit, så är det bara, men gör det du ska. Se till att ditt program tvingar dig att sätta PB med jämna mellanrum, vecko-eller månadsvis. Jobba sedan mot det målet och sköt din träning, kost och sömn. Sätt också upp ett långsiktigt (årsvis), mätbart mål i form av PB på en eller flera övningar. Hur ska du göra för att nå målet?

Ha inte bråttom.

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Tack för dina ord! Att bara få någon annans synvinkel och åsikter kan bara det vara en kick i röven och motivera en till att bli bättre och framför allt uppskatta tålamodet som krävs! Alla vill säkerligen ha snabba resultat men har förstått att det inte funkar så i verkligheten om man kör på "naturlig" väg. Det tar tid att skulptera kroppen, ibland går man ner sig lite bara och behöver lite pepptalk!

Redan om ett år tror jag skillnaden kommer vara uppenbart märkbar, har det gått så här långt så går det att komma längre! "Ha inte bråttom" - gillar det! tack!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg