spring.... annars kommer det aldrig synas
hej, jag är en kille på 14 år, ca 170cm lång. jag undrar typ över hur jag får magrutor så snabbt som möjligt, och jag skriver de här för att jag måste bränna bort lite fett på min lilla mage. jag gör mag träningar 3-4 gånger i veckan och styrketränar 1-2 gånger i veckan för skojs skull. men nu vill jag satsa extra för ett "sixpack", jag behöver råd om bra magträningar och om jag behöver någon diet, eller nånting annat extra jag kan göra för att de ska gå snabbare att bränna bort lite fett. tack på förhand!
http://img62.imageshack.us/img62/829...0111004002.jpg
spring.... annars kommer det aldrig synas
anima sana in corpore sano
Ut och spring, sätt dig på cykeln och dra iväg, börja simma, ta kontakt med en kampsportsklubb. Finns många bra och effektiva sätt att komma i form, bara fantasin och intresset som sätter stopp.
Vad gäller maten ska du nog inte tänka dieter när du är 14 år. Din kropp växer fortfarande och behöver bra med energi för att kunna bygga upp muskler (och vältränade muskler ökar på fettförbränningen).
Ät vettigt, tallriksmodellen är en bra utgångspunkt. Skippa onödigt socker, all form av läsk. Försök i alla fall att hålla det måttligt på helgerna.
Blanda konditionsträning med styrketräning. Träna styrka med din egen kroppsvikt. Finns hur många bra övningar som helst, men några av mina egna favoriter för mage/överkropp är: flutterkicks, mountain climber, plankan, hängande benlyft, crunches, fällkniven...m.fl. Youtube kryllar av bra och pedagogiska träningsvideos.
Lycka till
..........
Senast redigerad av karinfallen den 2011-10-06 klockan 11:20. Anledning: Dubbelpostat inlägg
Tack så mycket! Hoppas de räcker! på sommaren cyklar jag faktiskt väldigt mycket street/dirt, även funderat på att börja springa, men har inte bestämt mig, har väldigt nyligen börja simma motionssim 1-2 gånger i veckan sen i måndags, men jag behöver väll inte börja springa om jag börjat motionssimma, eller ska jag göra båda 2?
Motionssim är mer effektivt än vad man kan tro, det är jättebra träning. Gör sånt som du tycker om. Är inte jogg/spring din grej så skit i detFör att få in träning som en del i vardagen och faktiskt hålla igång i längden så är det rätt viktigt att gilla det man gör. Man kommer ledsna totalt annars!
Och variation är alltid bra, så om du känner för att gå ut och springa någon dag så gör det. Inte svårare än så!
Men det är också viktigt att inte överträna kroppen. Känn efter mycket och akta dig för inflammationer. Sånt kan sätta käppar i hjulen under långa perioder.
Dina muskler återhämtar sig och växer när du vilar, så se till att få in dagar utan träning också. T.ex. träna två dagar och vila en, eller kör varannan dag.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)