Hjälp!
Jag är föräldraledig nu och min sambo jobbar borta på veckorna och därför hinner jag sällan dra iväg på något spinpass på gymet. Det är min absoluta favvo träning så jag har nu beslutat att inhandla en egen cykel för att kunna passa på när bäbis sover.
Finns det någon därute som själv har erfarenhet av någon bra spincykel? Det jag vill ha är en cykel med fastnav har jag kommit fram till, alltså en sådan som finns i spinsalen, så länge hjulet snurrar så måste man trampa! Men sen e de ju de hur många kilo svänhjulet ska va på? Billigare cyklar (som passar min plånbok) har ett svänghjul på 18 kg, men är orolig att de på nåt sätt ska va för lite...Jag vill kunna stå och trampa i "uppförsbackar" och är rädd att jag ska bli besviken om jag köper en med 18 kg. Sen är de ju de med remdrift eller kedjedrift? Vad är bättre och varför?
Hoppas ni kan hjälpa mig och ge mig lite klarhet i spincykel djungeln... =)
Jag skulle utan tvekan istället kolla på något begagnat. Många gym säljer ut sina spinningcyklar när det är dags för skifte. Dessa har ofta långt mycket bättre kvalitet än billigare modeller.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)