+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bästa träningen för kraftig fettförbränning?

RobinAE är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard Bästa träningen för kraftig fettförbränning?

Målet är att skala av MYCKET av allt skräp jag lagt på mig på sistone. Jag har kört en del powerwalks med viktväst. Är detta något jag borde satsa på, eller är det bortkastad tid. Om detta är bra, vad gäller med tider osv. är det innan frukost som gäller? Tacksam för hjälp.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Vad är ditt mål? Bara att gå ner i vikt eller?

Cutta bort allt skit i din kost och byt ut mot "normalt" käk. Dvs. vanlig husmanskost med en bred twist så att du får i dig allt. Minska även portionerna.

Powerwalk fungerar bra. Värdera om du kommer klara av att gå upp innan frukost och köra. Gör du inte det så kör på en annan tidpunkt, kanske innan middagen.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

RobinAE är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard

målet är att tappa extrakilona men behålla musklerna, alltså ingen långdistanslöparkropp.
    Du säger alltså: Skippa allt vad proteinshakes mm. heter och kör vanligt käk i små portioner?
    Angående tiden så är det innan måltid som gäller, inte nödvändigtvis frukosten?

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Kör du powerwalks innan frukost så blir kroppen "tvungen" ta energi ifrån kroppen, såsom fett. Dock är det viktigt att du har med dig vatten att dricka.

En fråga, vad är för dig vanligt käk?

Tycker du om att styrketräna?
    Beach 2011 - vill att kilon ska rasa.

Kolla då in min kommentar här på ett grymt sätt att både bygga muskler och bränna fett, mycket populärt bland mina kunder.
    Tveka inte på att höra av dig ifall det är något du underar eller känns tveksamt.

Mvh Robbban!
    BB och Lic. Personlig tränare

slynans avatar
    slynan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Kör du powerwalks innan frukost så blir kroppen "tvungen" ta energi ifrån kroppen, såsom fett. Dock är det viktigt att du har med dig vatten att dricka.
    Kroppen är alltid tvungen att ta energi från kroppen, var skulle den annars ta den ifrån? Antar att du menar att glykogendepåerna är tomma, vilket gör att kroppen använder fett som energikälla istället? Grejen är den att det egentligen inte finns några fördelar med detta - bara nackdelar:
    - Fett är en långsammare källa till energi, vilket gör att man kan bli slö och inte orka lika mycket.

Det som brukar ses som en fördel är att fett och itne kolhydrater förbränns. Grejen är bara den att detta för det första inte spelar någon roll då det är kaloriunderskott som gör att man går ner i vikt, inte hur stor andel fett/kolhydrater som förbränns. Fettet som förbränns på morgonen fylls bara på om man inte ligger på underskott. Dessutom så uppregleras kolhydratförbränningen under de närmaste timmarna sedan för att kompensera - så i slutänden har du inte fått någon skillnad.

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Kolla då in min kommentar här på ett grymt sätt att både bygga muskler och bränna fett, mycket populärt bland mina kunder.
    Detta är i princip inte möjligt, om man inte är helt nybörjare eller mycket fet. Och absolut inte optimalt.
    JENNIE
    leg. sjukgymnast, gruppträningsinstruktör och tvåbarnsmamma

älska träning

ducedo är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Bästa träningen är den träning du genomför. Visst kan du hitta en träningsform som bränner några kalorier mer än en annan men finner du ingen glädje i det så kommer du prestera sämre, tröttna och slutligen lägga ner. Hitta istället något som du tycker är kul att göra.

sockertjocken är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard

Hej!
    Vill du deffa ner dig rekommenderar jag tung styrketräning. Tjejer är generellt rädda för detta, helt obefogat. Som de flesta tjejer har jag tidigare ägnat mig åt konditionsträning, bla morgon powerwalks, utan några framsteg på varken vikt eller kropp. Nu fokuserar jag på styrketräning och äter enligt LCHF. Kroppen börjar svara
    Senast redigerad av spiderman den 2011-12-15 klockan 22:18.

Dawzon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard

Enkel matematik, det ska ut mera energi än vad du äter. Väldigt enkelt så går du ner. Men Hur snabbt vill du gå ner riktigt?

Jag har plockat bort dom stora kolhydrat källorna, potatis, pasta och ris. Jag äter enbart lax, äkta smör, keso, ägg m.m.. nyttiga fetter och sådant som kommer ifrån naturen.. Jag har själv tagit reda på vad allting innehåller i kcal och räknat ut vad jag ska äta för att gå ner i vikt. Jag äter ca 2300-2400 / dag och kroppen gör av med ungefär 2900kcal. Jag var till ett gym och vägde mig så jag fick lite humm om vad jag bär omkring på på min kropp o så fick jag veta förbränningen. OBS ta ej vågens siffror för exakt, det är mera riktvärden, dom ger ingenting exakt rätt.

Så gör jag, och jag går ner 1 kg / vecka. Inte för snabbt, och inte för fort. Kanske det finns en chans att jag klarar av hålla det i framtiden också!

Där har du mitt tips!!
    P.S Det går åt mycket tid kan ja iallafall berätta. Så du inte tror att det går på 5 minuter och räkna ut saker och ting. Men du klappar dig själv på axeln när du ser att det går åt rätt håll!

Metzengerstein är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

HIIT är helt oslagbart för snabb viktminskning om man samtidigt vill behålla muskler. Googla på det. MEN VAR SÄKER PÅ ATT DU HAR ETT STARKT HJÄRTA.
    Själv kör jag kräks-hårda intervallpass löpning:
    - spring hundra meter allt vad du kan (uppförsbacke för den avancerade)
    - promenera i en minut.
    Upprepa detta 7-8 gånger, eller tills du inte pallar mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg