+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Träna styrketräning vid förkylning?

robban01 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard Träna styrketräning vid förkylning?

Jag har blivit ganska förkyld och är allmänt tung i huvudet och snorar som en liten unge. Är det lugnt att träna med förkylning eller ska man vänta tills den gått över? Jag verkar ha fått en riktigt seg som sitter i och inte riktigt vill släppa!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Beror på hur förskyld du är. Känn på din puls och se om den är över normal. Känns det mer ansträngande än vanligt att träna är det bättre att vila.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Känner du att du har ork och inte känner dig öm i kroppen och ont i halsen så är de lugnt, men håll dock pulsen så låg du kan.
    Så jag jag när jag vart/är förskyld, försöker hålla pulsen låg de första 2 dagarna tills jag känner att nu kan jag ta i.
    BB och Lic. Personlig tränare

charliepaka är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Risker som finns vid träning med förkylning/halsont är väl hjärtmuskelinflammation och massa sånt roligt? Jag har för mig att man ska undvika i största grad träning vid smärta i bihålor eller ont i halsen då det lätt sprider sig vidare där ifrån vid oregelbundna pulsökning, som vid styrketräning jämfört med joggning eller liknande där man håller en mer jämn puls under hela träningspasset.

Du får överväga lite pros and cons och se vad du kommer fram till!
    Risker finns det att träna med förkylningar och dyl. men sen hur rädd man ska vara för att göra det är upp till var och en!
    Jag har fått hjärtmuskelinflammation
    Där är det någon som har fått det, lite oklart och lite oprecist men det står lite om det hur som!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg