+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Feedback på träningsschemat?

karinfallen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard Feedback på träningsschemat?

Tjej, 25 år, 165 lång, väger ca 60-62 kg.
    Fick barn i maj, började träna lite smått i juli och har sen dess trappat upp i takt med kroppens återställning.

Nu är det dags att lägga i en växel och verkligen bli av med det sista graviditets-hullet, bygga lite "bära omkring på mitt barn utan att få ont i ryggen"-muskler samt att inom ett par månader nå ett av mina träningsmål som är att springa 5 km (och senare 10 km, därefter halvmaran) vilket jag aldrig gjort förut.

Jag får i mig i snitt 1500-2000 kcal om dagen - 25 % protein, 35 % fett, 40% kolhydrater på ett ungefär. Fettet kommer till största delen från fisk, nötter, olivolja...(om det gör nån skillnad?)

Här är mitt nya schema för kommande par månaderna i alla fall...
    Uppskattar om jag kan få lite feedback, vad jag ev. kan göra annorlunda/bättre, osv.

MÅNDAG: 30 min löpning, intervaller
    TISDAG: 40 min styrketräning, överkroppen
    ONSDAG: 30 min cykling
    TORSDAG: 40 min bålträning
    FREDAG: 30 min löpning, intervaller
    LÖRDAG: 60 min MMA-träning
    SÖNDAG: -

Jag går inte på gym för styrketräningen utan kör hemma med kettlebells, medicinboll, pilatesboll, träningshjul, gummiband, hopprep, chinup bar, m.m.
    Tips på effektiva och kanske lite annorlunda/roliga övningar för överkropp?

elin__83 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Kul att höra att du kommit igång så bra med träningen! Fick själv barn i juni men för mig går det liiite segare =) Men att läsa ditt inlägg fick mig mer motiverad så nu ska jag också lägga i nästa växel.

Ammar du? Isåfall har du kanske lite lågt kcal intag med tanke på din träning också! Bara amningen ökar ju kcal förbrukningen en del och man vill inte hamna på för lågt intag...

Tycker att träningsprogrammet ser riktigt bra ut, men att du kanske ska byta ut något av passen mot löpning i lugnare och jämnare tempo så du får med uthålligheten också så småningom.

Annars är de bara fortsätta kämpa! Du gör det riktigt bra å dessutom lyckades du ju sporra mig me =)

karinfallen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hej! Kul att höra att man gör lite nytta iaf

Jag delammade när jag skrev inlägget, ammar dock inte alls längre. Men kosten är svår! Och det svåra är inte att försöka undvika för stort intag, tvärt om, jag har svårt att få i mig tillräckligt tycker jag. Men jag skriver upp det jag får i mig så det blir lättare att hålla koll.
    Lätt att man missar att äta ibland med en liten bebbe också... har dock blivit bättre på det allteftersom tiden gått och man lyckats få in nån slags rutin i vardagen.

Har ordnat hem träningsbänk, skivstång och vikter nu också så har lagt om schemat lite. Och den där 5 km-milstolpen nådde jag förra veckan, så nu siktar jag mot 10

MÅNDAG: -
    TISDAG: 45-60 min löpning
    ONSDAG: Core eller CrossFit
    TORSDAG: Styrka - Armar, axlar, bröst
    FREDAG: 45-60 min löpning
    LÖRDAG: 60 min MMA-träning - lågt till medelhögt tempo, mkt mer teknik än sparring
    SÖNDAG: Styrka - ben, rumpa, rygg, mage

Ska testa det upplägget ett par veckor så får jag se hur det funkar. Har turen att ha en träningsglad sambo som förstår vikten av att låta sin käresta träna och få lite "me-time". Blir helt klart en gladare och piggare mamma och sambo^^

Men då är frågan, om jag fortsätter med 1500-2000 kcal om dagen i matväg - bör jag komplettera med t.ex. gainer efter träningen? I dagsläget tar jag ca 2 dl soja-mjölk med 30 gr wheyprotein efteråt.
    Har för övrigt gått ner till 56 kg nu och här känner jag mig bekväm! Nu vill jag gärna definiera musklerna lite och väntar spänt på att det sista av graviditets-bulan på magen ska försvinna...... ihärdig rackare det där

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg