+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Börjar jag för intensivt?

Ellie91 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard Börjar jag för intensivt?

Hej alla träningsglada.

Är en tjej på 20 år som precis hajat tjusningen med löpning och har blivit lite smått beroende av detta. Började med intervaller med en kompis men joggar nu mestadels hela tiden och älskar det.

Kroppen är dock oförberedd på detta. De senaste 3 åren har jag cyklat ungefär 5 mil i veckan p.g.a. skola men nu när jag tagit studenten cyklar jag bara kortare sträckor så kroppen är inte riktigt van vid så intensiv träning längre, joggat har jag aldrig gjort förut heller.

Fick lite ont i dag under knäet och tog i så jag fick hosta och hjärtat hade svårt att återgå till normal puls.

Har tänkt jogga 5 dagar i veckan men jag undrar om det är risk att det blir för intensivt och risk för nedbrytning av muskler istället om jag går ut för hårt? Vill bygga muskler och tona kroppen, högst förlora 5 kg.

har dock en muskulös kropp och stark kropp med rejäla benmuskler men undrar ändå om jag kanske ska ta det lugnare.

Tacksam för svar! / Ellie

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Självklart finns alltid en risk för nedbrytning, speciellt när det gäller löpning och du äter för lite. Du behöver inte gå ut så hårt nu i början utan börja istället med 3 dagar i veckan och öka sedan successivt träningstakten. Tänk också på att äta bra och mycket och slarva inte heller med sömnen.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg