+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tänkte börja simma!

mminus är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard Tänkte börja simma!

Hej!
    Jag är 16 och har i princip noll kondition alls, på det har jag dessutom astma. Tänkte nu dock börja simma men har ingen koll på hur man börjar, hur långt man ska simma, hur hårt, om man ska stretcha efter eller hur man riktigt gör. Skulle vara väldigt tacksam för lite tips!

Sofie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

Om det är kondition du är ute efter, handlar det mest om att utmana din kropp mer än vad den är van vid. När du har simmat så mycket att du funderar på att stanna - bestäm dig för fem minuter till. Att även köra intervaller är en höjdare eftersom du kommer upp i högre tempo på kortare tid.
    Astma har jag dock ingen kunskap i, i detta området. Hade definitivt frågat badpersonalen om hjälp gällande att bygga upp sin kondition i vattnet!

mminus är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

Okej, tack så mycket! Intervaller ska jag börja med tror jag bestämt. Astman tror jag inte spelar så stor roll i vattnet, senast jag var och simmade märkte jag ingenting alls av det.

joakimwtf är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard

mitt tips: 10 längder bröstsim (för att värma upp) sen börja med intervaller det vill säga 2 längder crawl sen 2 längder bröstsim så många gånger du orkar. Försök göra lite mer för varje gång.
    Senast redigerad av joakimwtf den 2011-09-25 klockan 17:57.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg