+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra tips på magtränings program (och en fråga om insida bröst)

h3573n är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard Bra tips på magtränings program (och en fråga om insida bröst)

Tjenare!

Jag är en kille på 20 år, jag spelar Bandy och Golf 3-4 ggr i veckan. Dock har jag en akilleshäl. Jag hatar att träna mage så jag behöver hjälp!

Jag kan en hel del mag övningar, men jag vette satan hur jag ska sätta ihop det så det blir bra. Så jag behöver tips på ett bra program för magträning, gärna hyfsat tungt.

Och min bröst fråga. Hur tränar jag upp "insida" bröst på bästa sätt?

Tack på förhand!

säg till om ni behöver mer info

mOsSieFieDs avatar
    mOsSieFieD är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Första frågan: Spelar du bandy eller golf seriöst? Isåfall skulle jag vilja se hur ditt träningsupplägg ser ut.

När det gäller att träna mage så är det enkelt att "lura in" mage i massa olika övningar om man nu hatar att träna mage. Men om du vill köra ren mage i slutet av ett pass så skulle jag rekommendera att dela upp det lite, det har jag gjort för flera av mina klienter, och det har gett bra resultat.

Måndag: Tung mage (4-8reps) - Denna dag kör du endast övningar som du kan köra tungt i, ex: tunga sit-ups på boll med vikt, drag i cablecross, sidodrag med hantel m.m.
    Onsdag: Lätt mage/Statiskt (maxa ur) - Här kör du enkla övningar: sit-ups, sido sit-ups m.m. och repa ur ordentligt, sen avslutar du med olika versioner av plankan.
    Fredag: Rotation (8-15reps) - bålrotation med skivstång och liknande övningar, russian twist!
    - Lic. Personlig Tränare
    - Athletic Team Coach

www.elitidrottsakademin.se

h3573n är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

huga. träningsupplägg, seriöst ^^. där är lite mitt problem. har inte en riktig struktur på min träning. precis i denna vecka började barmarksträningen med bandylaget, månagar och torsdagar. där är det lite overall träning för kroppen, ben,mage,bröst,dips etc. lite allt möjligt.
    Bandy spelar jag i Division 1, dock dras jag med ljumskbesvär för föregående säsong så jag spelade ljumskskadad hela säsongen(skit bra va? ) men det har jag rehab för och det går framåt.

Jag har för typ 1-2 veckor sedan tagit mig i kragen med träningen ordentligt och försöker gymma 4 dar i veckan + 2 barmarks träningar med laget.

Ang träningsupplägg så är det väl typ träna olika muskelgrupper varje dag så jag inte kör helkropps pass hela tiden.

Dina Måndags och Onsdags övningar är jag med på, dock bålrotation med skivstång? är det att sätta skivstången på axlarna och "luta" sig frammåt och rotera med överkroppen?

Golf har jag börjat med i sommar och kör det så mycket jag bara kan då jag tycker det är super skoj.

mOsSieFieDs avatar
    mOsSieFieD är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Nopp, det är denna övning jag menar - Stångsvängar | Styrkeprogrammet
    Hur ser ditt gym schema ut? något du fått av laget?
    - Lic. Personlig Tränare
    - Athletic Team Coach

www.elitidrottsakademin.se

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Lyft halva din kroppsvikt i din svagaste näve. Gå så långt du kan. Byt hand och gå tillbaka. Upprepa tills du tröttnar. Höj vikten den dag du tycker det känns OK.

Var kreativ och konstruera något tungt du kan bära. Själv kånkar jag omkring vikter hängande i ett roddhandtag och spännremmar. Handtaget ska inte kunna rotera.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg