Ät inte råa ägg. Stryk allt annat och drick mer mjölk istället.
Jag har tagit en titt i kylen för att se vad som skulle funka som proteindrink. Det här var det jag kom fram till:
5 dl mjölk
2 ägg
1 banan
1 msk linfrön
(lite jordgubbar eller bär för smak)
Totalt ger det ett ungefärligt näringsvärde på 31 gram protein och 45 gram kolhydrater.
Jag undrar ifall det är någon som kan komma med feedback eller tips. Jag är öppen för förslag.

Ät inte råa ägg. Stryk allt annat och drick mer mjölk istället.
Jag kan nog bara instämma med Baxpin. Man ska nog inte ge sig på att blanda en egen proteindrink, för det går helt enkelt inte. Smakar förmodligen skit också. Det är bättre att bara äta proteinrik mat och komplettera med mjölk.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Varför ska man inte äta råa ägg? Är det pga salmonellarisken så ska man veta att det är mycket liten risk när det gäller svenska ägg.
Varför skulle det inte gå att blanda en egen drink? Det innehåller ju ungefär samma mängd protein som vilket pulver som helst. Skillnaden är att det är utan alla konstgjorda ämnen. Förresten smakar det gott![]()

Vad jag läste från flera källor (orkar ej leta upp) så tar inte kroppen upp råa ägg lika bra som tillagade. Det är ganska logiskt.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Jag kommer ihåg när jag var yngre, då gjorde jag "egna" proteinshakes
Om ja minns rätt så hade jag i
Ägg
Mjölk
O´boy
Havregryn
hehe
Men det är nog lättare att dricka chockladmjölk endas![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)