Vad tycker du om träning med kettlebells i allmänhet? Själv tycker jag det verkar vara lite överflödigt. Ser inte riktigt vad man kan utföra med Kettlebells som inte går att göra med "vanliga" vikter. Men du får gärna förklara![]()
Har sedan ett tag nu kört detta kettlebellpass som ett slags alternativ till crossfit. Jag vill helt enkelt bara träna hela kroppen på ett effektivt och kul sätt. Som ni ser har jag också lagt till lite övningar med kroppen som vikt. Undrar om någon har några synpunkter eller tips.
Utför så fort som möjligt:
50 fällknivar
50 kettlebell snatches
50 armhävningar
50 kettlebell swings
50 burpees
50 kettlebell clean & press
50 mountain climbers
50 kettlebell high pulls
Tacksman för svar!![]()
Vad tycker du om träning med kettlebells i allmänhet? Själv tycker jag det verkar vara lite överflödigt. Ser inte riktigt vad man kan utföra med Kettlebells som inte går att göra med "vanliga" vikter. Men du får gärna förklara![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Tvärt om! Träning med kettlebells är perfekt komplement till annan träning. Hela konceptet med kettlebells går i stort sett ut på att man svingar dem, vilket man då inte gör med hantlar och skivstänger![]()
Nä, det förstår jag med. Men jag tycker att det är väldigt få övningar som skiljer sig i rörelsemönstret mellan kettlebell och hantlar/skivstänger. Dessutom går det utmärkt att svinga både hantlar och 25 plattor![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)