+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fastare Kropp. Hjälp.

DeffN är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard Fastare Kropp. Hjälp.

Hej!

Jag har delat upp mitt träningsprogram i tre olika tillfällen, där jag tränar några delar av kroppen var för sig. Har alltså tänkt att styrketräna 3-4 gånger i veckan. Tillsammans med det här har jag blandat in löpning. Dock 1-2 gånger i veckan.

Mitt mål är helt enkelt få en fastare kropp, och få synligare muskler (alltså bli av med det överflödiga fettet som ligger ovanpå). Hur skall jag gå till väga för att nå bästa resultat? För det enda jag känner just nu är förvirring, då jag verkligen inte vet om min träning gör någon nytta till målet jag vill nå. Vilket även leder till att jag inte har en lika stor lust att träna. Jag vet även att kost spelar en stor roll in i det här. Hur ska jag äta? Vad ska minska/öka på? Tänkt även på att min budget är otroligt tight. Är 17 år och får alltså inte mer än 1050 i månaden, vilket påverkar även det väldigt mycket.

Viljan finns. Drivet finns. Intresset finns. Det enda som fattas är kunskap, och jag hoppas innerligt att någon där ute ska kunna ge mig denna kunskap som behövs så att jag ska slippa gå runt osäker, förvirrad och fundersam. Ni är välkomna att ställa frågor om det är någonting ni undrar över! Tacksam för alla seriösa svar som ges!

(Vet inte riktigt om den här tråden hamnade rätt. Någon moderator får mer än gärna flytta den, i så fall)

Felix Schavon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard

Ska du styrketräna 3-4 gånger i veckan rekommenderar jag att du har ett tre-delat styrkeschema, dvs att du delar in kroppens muskelgrupper i tex Ben/Mage, Bröst/Triceps/Axlar(ej bakre) och Rygg/Biceps/Axlar(bakre) och koncentrerar dig på en av dessa under ett pass.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg