+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nu ska jag börja träna!

schwartzkopf är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard Nu ska jag börja träna!

Nu är jag less på att vilja börja träna men aldrig komma till skott med det, och nu behöver jag tips från er kunniga om hur jag ska komma igång!

Jag är en tjej på 18 år, är 165 cm lång och väger runt 68 kg. Och ja, jag är som sagt knubbig, mullig, bastant eller vad man nu vill kalla det. Jag har "ölmage", ganska stora vader och lår, och armarna är också rätt stora. Mitt mål är att gå ner i vikt, eller åtminstone få en slankare kropp. Vill bli av med det där fettet som min kropp inte behöver, för i nuläget mår jag bara dåligt. Jag hade också velat få starkare armar.

Hur ska jag äta, träna och motionera för att få bort extrafettet?
    Jag är hemskt tacksam för alla tips och råd jag kan få om hur jag ska komma igång!

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

ifall du inte har tränat mycket tidigare tycker jag att du ska börja lugnt. Promenader, lätt joggning, simning ( mycket bra då det aktiverar hela kroppen ). Försök bestämma dig att du motionerar de dagarna du bestämt dig och du får inte tänka nångång att du tar det nästa dag, många har vanan att göra detta och det slutar med att allt går åt pipan. Sen när du känner att du har kommit igång med träningen kan du söka ett gym och börja där eller så bodypump kanske? Mycket populärt och effektivt. Försök få igång att du minskar ätandet av onyttigheter, byt mat som mättar mer ( proteiner mättar bra och långsamma kolhydrater håller dig mätt en längre period d v s fullkorns pasta, fullkorns ris etc..). Om din vardag tillåter så är det bra om man kan äta flera gånger om dagen då man håller blodsocker nivån stabil. Men gå inte ut för hårt och lägg inte mål som du vill nå på 1-2 månader, försök att ha ett långsiktigt mål, sedan kan du ha mindre delmål på vägen till "målet".

Önskar dig lycka till och hoppas detta har hjälpt dig något.
    Prestationshöjande : Hårdpumpande metallmusik

Whips avatar
    Whip är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

Jag hade nästan exakt samma mått som du för ett år sen när jag bestämde mig för att ta tag i träningen på allvar. Jag är 166 cm lång och vägde då 68 kg.
    Jag har aldrig haft som mål att gå ner i vikt, utan ställde från början in mig på att jag ville bygga muskler och därmed var jag beredd på att vågen inte skulle gå så mycket neråt.
    Jag började styrketräna, 2-3 ggr/veckan, och har "ofrivilligt" gått ner 8 kg, bara genom att styrketräna och äta mindre skräpmat. Så för mig ramlade flera kilon av eftersom förbränningen fick sig en rejäl kick när jag började träna.

Så mitt tips är att börja styrketräna. Ta inte för tunga vikter i början bara, utan prova dig fram, så ska du se att du blir både slankare och får en stark och snygg kropp! :-)

schwartzkopf är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

Whip: Det låter ju helt fantastiskt!
    Hur länge tränade du under ett pass?

Whips avatar
    Whip är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2011

Standard

Schwartzkopf:
    Jag kör styrkepass på runt 40 minuter. Brukar värma upp med lite rodd innan, (med betoning på lite) annars kör jag ingen kondition på gymmet alls (eftersom jag alltid cyklar till gymmet). Sen är alla människor olika och har olika förutsättningar att bygga muskler och tappa vikt, men för mig ramlade kilona av ganska snabbt när jag väl bestämde mig för att NU ska det ske en förändring

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg