Tycker du att det är roligt att träna? Eller snarare, vad är det som får dig att tycka träning är roligt och intressant?
T.ex:
ensam/i grupp
utan boll/med boll
styrka/kondition
blodsmak/komfort
mätbar utveckling/köra på känsla
tävling/motion
etc.
Som kvinna på 26 år inser jag att det är dags att ta tag i sitt liv, har redan innan detta inlägg, stratat upp lite smått, med löpning och lugnare jogging vissa dagar, inte alla.
Jag är inte ett matvrak och väljer helst av allt att inte äta alls, vilket är fel. Men det jag behöver hjälp med, är ett fungerande träningsprogram, som hjälper mig bort med, mage sedan två graviditeter, rumpan och se så kallade fett depåerna vid sidan av baken ner mot låren, att sedan kunna byga upp en fin och slank figur, skulle inte vara fel alls. Jag har inget krav på när detta ska uppnås, utan ger detta den tid det tar.
Jag är 26 år
164 cm lång
vikten är nu på 65kg (överviktig?)
Önskar tacksamt hjälp, så jag kan få tillbaka mitt självförtroende och självkänsla efter vägen.
Hälsningar Jeanette

Tycker du att det är roligt att träna? Eller snarare, vad är det som får dig att tycka träning är roligt och intressant?
T.ex:
ensam/i grupp
utan boll/med boll
styrka/kondition
blodsmak/komfort
mätbar utveckling/köra på känsla
tävling/motion
etc.
Det som är viktigt för mig, för att hålla mig intresserad och villig att kämpa, är att det är roligt.
Musik, peppning.
Ja det som gör att gnistan hålls kvar under tiden som kommer att krävas av mig.
Träning är för mig inte allt för rolig, då jag i grunden är en lat person, men ger jag mig in i det med hela mitt hjärta så som jag nu vill, ger jag verkligen 100%.
Men det är det hela med att komma igång, hålla sig till det till man får in det i vardagen, så det flyter på.
Insåg nu att jag inte gav ett fullt svar till dig, sorry
Men för att klargöra vad jag själv tycker är roligt, så är det oftast att vara ensam, gärna styrka och kondition, absolut inte med boll då ingen bollkänsla finns, kanske då pilates.
komfort är lite viktig då jag annars lätt tappar fotfästet och trillar tillbaka i det lata igen.
Tävlingar är underbart, vilket ger mig mer motivation till att lyckas.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)