Hej alla!
Fått jobb på natten denna sommaren, och har då lite annorlunda tider än vad jag är van vid så börjar bli lite orolig med min kost. Är så att jag hade tänkt börja en rejäl satsning att biffa upp mig (fel årstid?!) så jag kände att det är nog dags att fråga folk som kan detta. Mina arbetstider kan man säga är från kl.24-5 i genomsnitt, kommer ändras under sommaren. Som jag gör nu är att jag äter "frukost" innan jag åker iväg på äventyr sedan när jag kommer hem sover jag ungefär 6h och går upp och äter middag vid kl.12. Blir sedan en fika vid kl.15 och mat på kvällen vid kl.18 och kanske något gott på kvällen innan jag lägger mig 1-2h innan jag går upp vid kl.24. Är detta helt fel? Något ni rekommenderar att äta?
Detta ska sedan kombineras med tunga pass 3-4 gånger i veckan och två innebandypass.
Får sluta med sockret det förstår jag, men vad är det man ska ha i sig? Mycket protein som kött? Tar även proteinshakes, är där något riktmärke jag ska följa hur mycket jag ska ha i mig? Jag är 1.90m lång och 85 kg tung och kan väl beskriva mig som "normaltränad sportskille", sticker alltså inte ut ur mängden.
Tack på förhand!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)