+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tålamod är en dygd.

Toothpick är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Tålamod är en dygd.

Kan inte sluta förundras över att tålamodet eller viljan (sisu) tryter hos många. Inte bara i träningslivet utan även i skolan, yrkeslivet m.m.

Som frekvent besökare på muscles.se kan man nästan dagligen läsa om personers jakt efter den perfekta kroppen, gärna på så kort tid som möjligt.
    Ofta kan man läsa i flera forum att någon precis börjat gymma (ett par månader) och undrar varför man inte är så välbyggd som killen eller tjejen på omslaget på tidningen body.
    Jag förstår att man är hungrig/ivrig att nå sina mål så snabbt som möjligt, men har människor förlorat sin självinsikt att det krävs hårt arbete att nå dessa mål. Man får inte den perfekta kroppen inom ett par månader, utan det tar år......

När tålamodet väl tryter provar man gärna kosttillskott, dvs proteiner, kreatiner, aminosyror mm...ja allt för att det skall gå snabbare. Jag säger inte att det är fel att äta dessa produkter, men jag tror att på amatörnivå räcker det med att man äter ordentligt.

Jag har än så länge inte träffat någon som inom ett par månader, lyckats bli elitidrottskvinna/man. Likaså i näringslivet tror många att man direkt efter sina
    studier kan förvänta sig toppjobb och topplön eller att man skall bli en framgångsrik företagare....det tar år... Undantag finns dock.

När man sedan upptäcker att man inte får tillräckligt hög lön för mödan, trots hårt arbete på gymmet tröttnar man, vissa slutar, vissa tar genvägar, och en liten skala forsätter att jobba vidare..för att få den perfekta kroppen.

Jag förmodar att det alltid har varit så här..men borde vi inte lära oss någon gång.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Det är väl så det är generellt sett hos människor. Det där drivet och viljan att ta sig fram till målet återfinns inte hos alla individer utan är, som du själv säger, något som är få förunnat. Jag tror inte det är så mycket man kan göra åt det. Till en viss grad kan man hjälpa människan på traven som saknar drivet men när man lämnar denne självständigt så kommer det inte fungera på sikt.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Den gamla amerikanska tyngdlyftaren Tommy Suggs har formulerat uthållighet i träning som en kombination av entusiasm, ambition och vilja. Entusiasmen är det som får dig att börja träna, ambitionen är vad som bestämmer hur långt du kommer gå och viljan är det som får jobbet gjort.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg