+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fettreduktion med för lite kost. Hjälp.

chrome är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard Fettreduktion med för lite kost. Hjälp.

Hej. Jag har länge och väl kämpat med viss övervikt, säg 20 kilo ungefär.
    Det innebär gubbmage, manboobs och hängröv

Mitt problem, tror jag, är att jag äter för lite och för sällan. Jag vantrivs med det och förstår intehur jag skall göra. Tittar jag på forum, tv-program, tidningar med mera så är den vanliga förklaringen att "man" skall äta mindre och röra på sig mer. Äter jag mindre än jag gör idag så äter jag i teorin inte alls.

Dagens födointag (steg upp för 16 timmar sedan) är 2 koppar svart kaffe och ett glas vatten.

Jag blir inte hungrig, tycker inte om att äta och jag avskyr att laga mat eller för den delen att planera att äta / laga den.

Jag tränar styrketräning / bb hårt 4 dagar i veckan och planerar att börja ut och röra på mig. Jag blir inte större heller men jag blir starkare.

Jag är medveten om att jag måste äta oftare, mer regelbundet, men jag förstår inte hur eller vad. Alla dieter, dietprogram, kostrekomendationer och vad det nu än heter verkar helt och hållet vara anpassat efter folk som äter för mycket, inte tvärtom.

Jag antar att jag måste få igång ämnesomsättningen så min kropp, istället för att lagra det lilla fett den får, gör sig av med det som är lagrat.

Jag äter det jag äter på kvällen efter arbetsdagen och träning är avklarad. Är egenföretagare och snittar 80 - 100 timmar per vecka i arbetstid så jag "glömmer" att jag måste äta.

Är 40 år, 195 lång och skall ned till ca 90 - 95 men väger runt 115 idag.

Tränar måndag till torsdag (kvällar) där jag splittar överkropp och underkropp väldigt effektivt.

Jag behöver absolut hjälp med kosten, men jag har som sagt svårt att planera och laga mat.

Jag äter/dricker inte alls eller väldigt väldigt sällan:
    Kakor, godis, hamburgare, pizza, bröd, pasta, kebab eller annan "snabbmat" ris, potatis, smör, såser, sprit, öl, vin, läsk eller har socker / smör eller annat i den lilla mat jag nu lagar.

En traditionell måltid för mig omfattar oftast ca 350 g skinn och benfri kyckling alternativt 2 laxbitar, ett eller två stekta ägg och lite grönsaker typ ärter och morötter. Vatten till det. Lagas uteslutande i olivolja.

Jag känner mig hopplöst fallen och vill för en gångs skull i mitt liv koncentrera mig på mig och har i 20 år drömt om att kunna gå ned i vikt men jag fattar, fortfarande, inte hur.

Tack för all eventuell hjälp.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Hur länge har du ätit så lite? Hur länge har du tränat?

chrome är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Jag hr ätit så lite i stort sätt hela mitt yrkesverksamma liv men på senare tid så rör det sig väl om 18 månader ungefär.

Jag tränade stenhårt 2000 - 2004 och hade sedan uppehåll till Januari 2010 och har tränat som jag gör nu, sedan dess.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg