+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Träning för fotbolls spelar

Olsson9 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard Träning för fotbolls spelar

Hejsan

Jag är en kille på 21 bast, 184 cm lång och väger 72 kg. Jag spelar fotboll och vill nu bygga lite extra muskler på min rättså taninga kropp. Eftersom jag spelar fotboll så vill jag ju ha snabba och explosiva muskler. Men skulle behöva hjälp med ett tränings schema. Tack på förhand

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

Tjena
    kan vara lämpligt om du uppger hur mycket tid du hade tänkt lägga på styrketräning/kondition per vecka, samt om du har erfarenhet av styrketräning och hur mycket isåfall

Sen är jag ingen expert på just den träning du beskriver, men kan tänka mig att det krävs lite grundstyrka för explosivitetsträningen pga hur den träningsformen ser ut (stor skaderisk), så ett grundläggande pass med basövningar några månader kan vara lämpligt...
    Och en gyminstruktion + upplägg av program kanske är på sin plats om du är helt ny på området?

google kan vara din vän också: Explosivitetsträning kanske inte jättemkt info men något iaf
    anima sana in corpore sano

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

dubbelpost =/
    Senast redigerad av Daniel J-E den 2011-06-23 klockan 10:55. Anledning: dubbelpost
    anima sana in corpore sano

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg