+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: vad gör jag fel?

dagger är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard vad gör jag fel?

hej!
    kanske är helt fel forum o ämne
    men någon måste ju ha koll på det!

varje kväll jag går och lägger mig har jag börjat göra ca 40 armhävningar. Har hållit på ett väldigt bra tag nu, och det har inte hänt ett skit sedan jag började.. mer tvärtom! det känns nu som jag har bränt mer muskler genom att göra det här.

någon som vet bättre om det här än vad jag gör?
    gör jag på fel sätt? kan jag göra någon bättre?
    hörde något att man bränner mer muskler om man gör det väldigt ofta, är det sant?
    tips på bra teknik?

snälla hjälp mig någon kunnig! tacksam för svar!

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

Du SKA inte bli svagare av någon slags träning om du är nybörjare och äter som du ska. Om du nu känner att du har blivit svagare så tror jag att det är kosten det är fel på.

Reg.datum
    Maj 2011

Standard

jag tränar nästan regelbundet med alla möjliga sporter, och maten tror jag inte det är något fel på.. jag är väl som de flesta vad det gäller maten!

Tack för ett snabbt svar!
    men vad det gällde maten, vilken mat är bra om man vill bygga muskler?har någon testat proteinpulver o diverse? något att rekommendera?

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Om jag får lov att fråga, vad är ditt syfte med att göra 40 armhävningar varje dag?
    Vill du bli bra på att göra många armhävningar?

Anledningen till att du känner att du har bränt mer muskler än býggt är för att du:
    1. Inte ger dina muskler tillräkligt med vila.
    2. Dina muskler har vant sig vid att göra 40 st armhävningar varje kväll.
    3. Du får antagligen inte i dig nån mat (protein) efter du har "tränat" eftersom du precis skall lägga dig när du gör dessa.
    4. Du blir inte stor och stark av att göra 40 reps, visst du kan se samt känna lite skillnad om du går från helt otränad. Du blir bara bra på göra armhävningar.
    BB och Lic. Personlig tränare

Reg.datum
    Maj 2011

Standard

TACK robban. det var det svaret jag var ute efter!!
    men har du några övningar som jag kan förbättra? och vad ska jag göra istället om jag inte har tid att gymma?

åter tack! svara gärna igen.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av dagger Visa inlägg
    TACK robban. det var det svaret jag var ute efter!!
    men har du några övningar som jag kan förbättra? och vad ska jag göra istället om jag inte har tid att gymma?

åter tack! svara gärna igen.
    men har du några övningar som jag kan förbättra?
    Vet dock inte vad du kör för övningar i vad, styrketränar du på gym förövrigt eller bara armhävningar hemma?
    Du nämner inte om du tränar på gym och isåfall, vad du tränar, vilka övningar m,m..

och vad ska jag göra istället om jag inte har tid att gymma?
    Vila.
    BB och Lic. Personlig tränare

Reg.datum
    Maj 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Vet dock inte vad du kör för övningar i vad, styrketränar du på gym förövrigt eller bara armhävningar hemma?
    Du nämner inte om du tränar på gym och isåfall, vad du tränar, vilka övningar m,m..

Vila.
    Förlåt, glömde helt det.
    Jag kör oftast 40 armhävningar och brukar variera med benen på sängen osv.
    Men har nu fått tillgång till hantlar, så ska nog börja mer med det! ( efter att ha hört att man får mer långa o sega muskler utav vanliga armhävningar)

Men jag som är ganska nybörjare, hur ska ja börja? Vill gärna variera med biceps o triceps o rygg/nacke så att de får sin "vila" emellanåt,så ja behöver bra övningar t det? Schema tips?

Btw! Tack alla andra för d grymma svaren också! Fått lärt mig massor utav det!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg