+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: LCHF-recept

gullan85 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard LCHF-recept

Hej!
    Jag är en tjej på 25 år och vill börja med LCHF-dieten. Jag tränar 5-6 ggr/veckan under dem senaste 3 månaderna men ser ingen resultat på vågen. Jag är medveten om att jag äter förr lite för att träna så mycket. Jag är 163 cm lång och väger 64 kg. Mitt mål är att gå ner till 58 kg.
    Efter lite research på nätet såg jag dieten LCHF och tänkte detta passar nog mig bäst, då jag gillar kött och grönsaker...men fettet var jag inte förtjust i men dock fick jag höra att det behövs en del fett för förbränningens skull.
    Min fråga är om det är någon som har testat LCHF innan och om Ni har tips på recept och hur mycket samt hur många ggr jag ska äta om dagen?

MVH// Gullan

Gustaf Segerstroem är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard Vad är ditt egentliga mål?

Hej,

Vad är ditt egentliga mål? Att gå ner i vikt eller att samtidigt få muskler? Det är svårt att få både och, särskilt om du tränar mycket. Det här eftersom muskler väger betydligt mer. Har du provat att använda måttbandet istället?

När det gäller LCHF, är själva grundtanken att ersätta kolhydraterna som energikälla med hjälp av fett, som då alltså ska täcka upp detta. Äter du minimalt med fett, blir det alltså inte ens LCHF och du kommer då aldrig att få igång någon större fettförbränning. Ät mera fett, det är bara en vanesak och efter en tid dessutom riktigt gott eftersom man äter det i form av gräddsåser, hemmalagad bearnaise, kryddsmör, aioli och så vidare.

Om du vill bygga extra mycket muskler, ska du äta oftare än man gör vid normal LCHF-kost, det vill säga fler än två till tre måltider. Gärna också lite mera proteiner. Annars fungerar 3-4 måltider utmärkt. Har själv tränat extremsporter under 3-4 timmar per dag utan problem på LCHF. Det enda jag behöver fylla på med, är vatten.

Hoppas du fått svar, annars är det bara att skriva igen!
    Gustaf Segerström
    Senast redigerad av spiderman den 2011-06-24 klockan 17:12.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg