Har du ont eller är det bara något som känns? Du bör i vilket fall gå o kolla upp det hos läkare.
Hej,
Är jättefrustrerad och osäker på hur jag ska göra.
Jag styrketränar 2 gånger och kör cardio 2 gånger i veckan.
Har haft ont i vänstra sidan under revbenen i ca 2 veckor. Trodde först det var en inflammation men voltaren har inte hjälpt.
Har vilat några dagar men det blir inte bättre..
Nu till min fråga... Ska jag träna trots allt och försöka undvika övningar som gör ont, eller total vila?
Tacksam för era åsikter!
Har du ont eller är det bara något som känns? Du bör i vilket fall gå o kolla upp det hos läkare.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Kontakta din läkare imorgon.
Kan dock även vara överansträngning av magmuskulaturen men är tveksam, så mitt råd är ring eller besök en läkare snarast.
BB och Lic. Personlig tränare
Tack för era svar
4 veckor nu och det gör fortfarande ont. Får nog uppsöka läkare i alla fall..
Ja, det ska du absolut göra. Huvudregeln är att aldrig träna med med smärta om du inte har god kunskap och kan isolera den skadade delen.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Träna aldrig med smärta i de mer allvarligare delarna som t,ex bröstkorgen eller magsmärtor.
Men lite ont pga muskelspänning i handled m,m går att träna med även träna bort men eftersom alla organ sitter innaför bröstkorgen så bör man vara extra försiktig så att ditt pass innan läkarbesöket inte blir ditt sista pass..
BB och Lic. Personlig tränare
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)