+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur ska jag hålla mig på underskott?

Seb90 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard Hur ska jag hålla mig på underskott?

Hej! Tränar styrka 4 gånger i veckan och löpning 2 gånger.
    Jag har lyckats tappa 8 kg genom ändrad mathållning och själva faktumet att jag ens har börjat träna sen januari. Skulle man följa BMI så är jag inom normalvikten, 75 kg fördelat på 185 cm. Dock har jag lite fett kvar runt midjan, i övrigt är jag tanig. Jag försöker att hålla en diet där jag fyller halva tallriken med grönsaker, och ca 1/4 var med kolhydrater och proteiner. Alltså lite färre kolhydrater för att kunna fortsätta tappa några kilon till innan man kan ändra maten för anpassa sig mer till muskeluppbyggnad. I övrigt käkar jag 1 ägg och havreflingor med mjölk till frukost, och vanligtvis några smörgåsar och en frukt till kvällsmat. Efter träningen blir det en Whey 80-shake. Har faktiskt inte lyckats klura ut hur många kalorier jag äter och förbränner per dag, men jag tycker inte att jag äter så mycket dumma saker, bortsett från helgen då jag unnar mig lite gott. Detta leder mig in på frågan: Hur bör jag träna konditionsträning för att ligga på ett kaloriunderskott och tappa fettet runt midjan och på magen? De två gångerna jag springer (vill inte springa för ofta, rädd att förstöra knäna) brukar jag springa 5 km på bandet, på ca 25 min. Orkar inte mycket längre distans om jag ska hålla mig till den hastigheten. Ca 370 ynka kalorier brukar vara förbrända efter ett löppass där jag är fullkomligt slut, och jag vet ju att jag inte kan överleva utan att äta minst ca 1000 kalorier mer än den mängden per dag... Ska jag sänka tempot, springa längre tid och få ihop så många förbrända kalorier som möjligt per pass eller ska jag råkuta under en kortare tid?

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Först och främst, försök styrkeindela din text. Det blir extremt jobbigt att läsa som det är nu

Har du stannat i din viktnedgång eller varför kan du inte fortsätta med samma diet och träning som du har haft ett lyckat resultat med tidigare?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Seb90 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Haha, sorry!

Jag har stått still i någon månad nu, pendlar upp och ner med ett kilo beroende på om det är morgon eller kväll, men annars händer det inte särskilt mycket längre. Och har hört mycket om att man lätt får skillnad viktmässigt i början, sen får man jobba mer för att behålla "flytet". Är väl lite därför jag har funderat på om jag nu behöver ändra på något gällande löpningen och maten eller om det kommer funka att fortsätta på samma fast bara att det tar längre tid?

Och då in på det jag nämnde, med kcal-underskott. Går normalt några km-någon mil per dag som jag inte räknar till träningen eller transporten dit och hem, och spelar trummor intensivt några timmar per vecka. Så lite får man ju förbränt på annat sätt också. Undrar bara om det kommer räcka om jag vill fortsätta i samma takt som innan?

Tack tack!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg