+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Överansträngning i främre skenbensmuskeln?

jeppe_1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard Överansträngning i främre skenbensmuskeln?

Hej!

Jag tränar tricking som är en blandning mellan akrobatik, kampsporter mm. För ca en vecka sen var jag ute och tränade på volter där jag gör en rondat och sedan en frammåtvolt. Efter efter dem sista hoppen började det kännas i främre skenbensmuskeln. Jag har tränat på som vanligt efter det men det vill inte försvinna. Jag pratade med min pappa för nån dag sen och han trodde det var en överansträngning. Har nu vilat benen sen i torsdags men det ligger kvar. Skulle vilja bli hel och sedan stärka benen mer så jag kan fortsätta min träning. Någon som vet vad det kan vara?

Om jag står på enbart vänsterbenet och vrider kroppen åt höger så känns det i muskeln och ifall jag ska resa mig upp och framåt så känns det även då. Fråga gärna om något verkar oklart.

MVH Jesper

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Din pappa har rätt.

Kan inte riktigt det här med akrobatik m,m men jag har haft en liknande smärta för några år sedan då jag cyklade bmx.
    Ett tags hoppande och studsande med hårda landningar så kan en muskel bli stel och överansträngd, tyvär så kan detta sitta i ett tag, ge det några veckor kanske till och med månader.
    BB och Lic. Personlig tränare

jeppe_1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard

Tack för svaret! Var hos naprapaten idag och överansträngning är helt rätt. Kommer få en behandling till och har lite övningar så kommer det bli bra på 2-3 veckor

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg