+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjäälp snälla.. Akut hjälp.

Wann är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard Hjäälp snälla.. Akut hjälp.

Hej alla glada.

Kan tänka mig att det kan komma in å "gnälla" över hur dom ser ut nu innan sommaren osv.. Men ja ser mitt problem till att lösa det på lite längre tid..

Kan berätta lite..

Ja ser ut som "Hej kom å hjälp mig, sju svåra nödår"
    På senaste tiden har det gått riktigt j*la utfôr, är inte helt främmande för träning
    på så vis att ja tränat både Fotboll,innebandy, thaiboxning i mina "unga" dagar (15-20+) å vart någorlunda "fit" så att säga. Men då hôll ja ju på med idrotten å tänkte la inte mer på det.. Men nu på äldre dagar (2 så ser man ju att man plöffsat till sig redigt mycket å nu snackar vi mage, lite välformad bakdel, och låren ska vi inte prata om (intalat mig i många år att dom har ja fått ifrån fotbollen men hur länge som helst kan man inte lura hjärnan på det) å lite så, jämnföresle hur man såg ut då.. Nu är ja inte ute efter att bli Fitness formad utan smärt å smidig om man säger så. Drömmen e la å få rutorna glimmandes i solen men det är en lite senare fråga tror jag.
    Nu kommer min fråga SNÄLLA SNÄLLA kan någon hjälpa mig med att lägga upp ett både kostschema & träningsschema åt mig!?!?
    Motivationen finns där, för nu har ja lurat hjärnan OCH spegeln allt för länge.. (tror inte Sambon gillar det hon ser heller... Skulle inte ja gjort i alla fall)

Jag jobbar natt 1-10 så om nån snäll människa skulle vilja hjälpa mig får gärna ha det i åtanka med =)

Saken e den att ja är helt tallanglös när det gäller att sätta ihop schema för sånt här eftersom ja inte e så kunnig på den fronten med kost å så.

Jag vädjar nu till er kunniga (sitter på knäna) att hjälpa denna vilsna själen att komma igång å få den kropp han en gång hade plus göra den bättre kanske..

Tackar på förhand

//hjälp en vilsen kropp/själ PLZ

charliepaka är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Heeeej! Börja med att googla på hur man räknar ut vilket kaloriintag du ska ha per dag. Efter du gjort det så kan du ta bort 500-1000 kalorier per dag och utforma ett kostschema från det. Jag tror jag har läst på flertalet ställen att ett underskott på 7000 kcal i veckan ska motsvara 1kg. Enligt mig är det svårt för andra att sätta ihop ett kostschema eftersom man inte vet vad du tycker om osv utan mer ge dig lite tips på vad man kan tänka på. Efter du har lagt upp ett kostschema eller liknande så kan du komplettera det med att köra cardioträning någon/några gånger i veckan så går du nog ner ganska fort.

Antar att du inte fick så mycket av ett tränings/kostschema men det gäller mer att du rör på dig, vilket man inte behöver ett schema för att kunna göra. Inte menat som någon pik eller något. En annan sak som du kan tänka på är om du har ett överdrivet regelbundet intag av t.ex. läsk så kan du minska det så hjälper även det ganska mycket.

Vill du ha styrketräningsscheman också så kan du bara titta i forumen, där finns det massor!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Du klarar dig fint med ett övningsschema innehållande basövningar. Du hittar flera i forumdelen för träningsprogram. Hur ser din kost ut förnärvarande?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Tja, tack för att du ville svara =)

Du skrev att det kan vara lite svårt att veta eftersom man inte vet va jag tycker om. Ge mig lever så äter ja det, på den nivån är det. Jag tycker om allt i stort sätt.

Det du skriver hur mycket kcal ja ska minska säger mig inte så mycket, asså ja hade tänkt dra ut på en tur å springa dagligen innan jobbet vid runt 23 tiden,
    Hur lång tid tror ni man har fått upp flåset på än?
    Och va är det man absolut ska undvika i matintag? (Nu menar ja inte godis,chips, drick osv osv utan matväg.)

Som ja skrev i första inlägget så é ja helt talanglös när det gäller va man ska äta, när ja ska äta, hur ofta ja ska träna å så.
    Därför ja frågar efter hjälp :$

Är beredd att få/ta ett schema å sen lägga om hela jävla livet efter det så "taggad" e ja på detta för nu måste det hända nått.

//wann

Reg.datum
    Apr 2011

Standard

Min kost? ja du, ja äter när ja har tid.. Lite så e det å det kan väl vara en bov i det hela med. Eftersom ja jobbar natt (1-10) så blir la det inte så regelbunden kostvana om man säger så.

sandra24s avatar
    sandra24 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

jag gick ner bra i vikt när jag åt var tredje timme.åt all sorts mat men höll mig till en knuten näve protein och en näve kolhydrater och sen grönsaker i önskad mängd,glöm inte att du måste få i dig fett också av någon bra sort typ olivolja.jag åt ca 10% mer men gick ner för att fettförbränningen ökar när du äter ofta och lite.du kommer känna sig pigg o stark vilket är kanon när man ska komma igång med träningen.lycka till

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg