Heeeej! Börja med att googla på hur man räknar ut vilket kaloriintag du ska ha per dag. Efter du gjort det så kan du ta bort 500-1000 kalorier per dag och utforma ett kostschema från det. Jag tror jag har läst på flertalet ställen att ett underskott på 7000 kcal i veckan ska motsvara 1kg. Enligt mig är det svårt för andra att sätta ihop ett kostschema eftersom man inte vet vad du tycker om osv utan mer ge dig lite tips på vad man kan tänka på. Efter du har lagt upp ett kostschema eller liknande så kan du komplettera det med att köra cardioträning någon/några gånger i veckan så går du nog ner ganska fort.
Antar att du inte fick så mycket av ett tränings/kostschema men det gäller mer att du rör på dig, vilket man inte behöver ett schema för att kunna göra. Inte menat som någon pik eller något. En annan sak som du kan tänka på är om du har ett överdrivet regelbundet intag av t.ex. läsk så kan du minska det så hjälper även det ganska mycket.
Vill du ha styrketräningsscheman också så kan du bara titta i forumen, där finns det massor!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat