+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad ska jag äta?

Vilse är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard Vad ska jag äta?

Jag har sedan januari gått ner 5-6 kilo, och sedan tre månader tillbaka har jag hoppat och skuttat på Friskis & Svettis. Kosten har bestått av proteindrinkar till frukost och mellanmål samt kyckling, sallad och sås av creme fraishe till mat. Bra eller dåligt, ingen aning. Neråt har det ju gått på vågen iallafall.

Nu har jag tänkt skaffa gymkort, och bli av med fläsket på armar, mage och ben... och därefter kommer jag säkert vara sugen på att forma muskler.

Just det, är en tjej på 26 år, och nu är alltså min fundering hur och vad fasen jag ska äta när jag sätter igång på gymmet? Har liksom fastnat i det där med kyckling och sallad då jag har noll kunskaper. Har tänkt ta mig tid att träna 3-4 gånger i veckan.

Proteinpulvret jag druckit är detta: Whey Complete 1kg - Proteinbutiken.se

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

finns olika proteinsorter med olika mängd kalorier beroende på om man försöker gå ner eller upp i vikt.

creme fraiche är väldigt mycket fett, kyckling och sallad är bra att köra med pasta före träning eller potatis efter träning för dom nödvändiga kolhydraterna. Pasta (långsamma) och potatis (snabba) kolhydrater, kycklingen innehåller protein, som också behövs.
    - försök lägga in mellanmål under dagen också, så det inte blir klumpmängd här o där.
    det viktiga är att inte försöka svälta sig ner i vikt, eftersom musklerna går åt före kroppsfettet.

har själv det motsatta problemet - med att försöka gå upp i vikt - så detta är väl allt jag kan hjälpa dig med.
    anima sana in corpore sano

skablismal är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2011

Standard

Om du vill gå ner mer i vikt så kan jag rekommendera GI eller Atkinsmetoden då det har visat sig vara väldigt bra.
    Senast redigerad av spiderman den 2011-09-20 klockan 17:20.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg