+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: BEHÖVER HJÄLP med nybörjar schema!!!

Fliipes är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard BEHÖVER HJÄLP med nybörjar schema!!!

Tjenare, har precis börjat träna på gym nu lite här innan sommarn. Inte långt kvar, jag vet, men tänkte kan ju inte sitta fel endå.
    Men har aldrig tränat för att bygga muscler innan så tänkte att någon som har mycket erfarenhet av träning och kost kanske kan hjöpla mig...
    Lite info bara vet inte om de är nödvändigt men men kan ju inte skada ..

Ålder : 15 och ett halv typ
    Längd: 182cm
    Vikt: 65kg

Träning: Har tränat Innebandy tills nu när säsongen är över tyvär. Tränade då 2ggr i veckan plus match en gång.

Nu hade jag då täkt att träna för att bygga upp kroppen lite inför sommaren. Har tillgång till gym, hantlar här hemma och även situpbänk här hemma.

Kost: Käkar väll som en vanlig 15 åring tror jag nog... Frukost, lunch, lite mellanmål när jag kommer hem "Den måltiden är inte alltid den nyttigaste kan ofta ta något onyttigt där" sedan middag och även kanske lite kvällsmat. Sen på helgen blir det ofta rätt mycket onödigt som godis och chips o sånt. Det kan även bli så att de kommer in lite godis på vardagarna också..

Så nu undrar jag ifall någon då med mycket erfarenhet skulle kunna hjälpa mig med ett kostschema och ett bra styrkeschema... skulle vara sjukt glad ifall någon skulle kunna ta den lilla tiden o hjälpa mig.

Om det är något som fattas är de bara o hojta till så svara jag på de med!!!

Svenkan kanske inte är rätt överallt men ni får leva med det hahahah

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Att bygga upp dig inför sommaren kan bli lite tight om tid, visst du kan se någon skillnad när det är dags för bada men dock inte några större på 2 - 3 månader, tyvär.

Du äter bra, chips och godis är helt OK! dock inte för ofta

Kan hjälpa dig med träningsschema samt om du har lite andra frågor.

Har ingen större kunskap om olika kostscheman, har själv tävlat men då var det bulk (ät skit mat och mycket) och deff (ät nyttigt, mindre och lite kolhydrater), kan de grundliga om kost men lämnar gärna detta till någon annan mer kunnig.
    BB och Lic. Personlig tränare

Fliipes är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard Schema

Väldigt tacksam för svaret.

Jag känner också att de kommer att bli väldigt tight men hoppas på som du sa att det skulle kunna göra en liten skillnad. Jag tycker endå själv att jag har en hyfsad vältränad kropp. Men skulle gärna vilja har lite större arm och bröst muskler framför allt.

Om du har lust så skulle jag vara väldigt tacksam om du skulle kunna hjälpa mig då med ett tränings schema för att få lite större armar och bröst muskler lite innan sommarn. Vill såklart träna annat också men det är de två muskelpartien jag vill bygga upp mest. Kommer även förmodligen hålla på efter sommaren också så forsätter nog att bygga upp kroppen lite.

Tack på förhand

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Skicka mig ett meddelande så blir det enklare för mig att komma ihåg att svara dig snarast!
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg