hej!
jag är en kille som är 17 år, jag började träna förra sommarlovet och har gått ner drygt 30 kilo genom att äta mindre och mycket cardio. nu väger jag 69 kilo och är 1.88m lång, ganska lätt alltså. problemet är att på sista tiden har viktminskningen inte gått lika snabbt som förut och jag har fortfarande lite fett rund undermagen och ganska mycket på rumpan(fettet är mjuk/tunn och "hänger"). jag har aldrig tränat styrketräning seriöst och om jag ska vara ärlig bryr jag mig inte så mycket om att bli biff, jag vill bara av med fettet.
det känns som att det är väldigt svårt att bli av med det sista och jag funderar på att
börja styrke träna för att formen blir bättre och så att jag blir av med det där tunna fettet som bara hänger framför allt på rumpan och magen.
några tips?
tack!
Hej! Svårt att säga när jag inte vet hur du ser ut men som du förklarar det med "mjuk/tunn och hänger" så låter det nästan som att det är skinn och inte fett. Människor som går ner mycket i vikt och som har varit ganska stora innan viktnedgången kan ha kvar uttöjt skinn som inte går att träna bort utan det måste opereras bort. Det är ganska vanligt vid fettoperationer för magen. Att man opererar magsäcken eller suger fett eller något sen kan man gå ner ytterligare efter det och det kan leda till att man måste operera bort skinnet efter ett tag.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)