+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Intag av olika kostillskott.

jonasR är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard Intag av olika kostillskott.

Tjena har en liten fråga har gått på gym snart i 1 och en halv månad och har nu en fråga angående kostillskott. Kör med Napalm Extreme pre workout 1 scop 30 min före träning, Muscletech Aminocell 1 scop underträning, Cellmass 1 scop efter träning samt 1 på kvällen, och Anabolic Halo 1 scop efter träning. och frågan som följer finnns det några nackdelar med att ta så många olika på så intensiv tid och tar något av följande tillskott ner efekten på varandra ? tackar gärna för snabba svar

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

du har alltså tränat i en och halv månad och redan så har du börjat köpa kostillskott för iaf 1500 kr/månaden? Du vet väl att du får bra resultat i början utan kostillskott? Bara slöseri på pengar enligt mig

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Allt för många förlorade själar sätter sin tilltro till kostillskott..
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Lite sent svar, men bättre sent än aldrig.

Varför? ställ dig den frågan.

Du kommer verken bli större, starkare eller liknande utav all dessa skitsaker.
    Du kommer ägna mer tid på toan än vid vikterna.. Du har tränat i en och en halv månad, alltså knappt aktiverat musklerna eller fått nån hypertrofi, enu en anledning till att INTE ta de, kroppen tar inte användning av nått av de och du blir ett X antal kronor fattigare. De enda du kommer få är en placebo effekt.

Ja kan skicka dig sockerpiller och säga att du blir 20kg större och starkare med dessa så kommer du få samma effekt.

Så mitt tips, spar på pengarna och levern.
    BB och Lic. Personlig tränare

göteborgan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Det kosttillskottet jag rekommenderar o som har hjälp mig i träningen är kreatin... Annars finns det ju nästa bara skit

Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

kanske blir lite off topic, vet inte om jag skulle starta en ny tråd. Jag tycker själv att man ska sträva efter att köra så naturligt som möjligt, förstår inte varför folk köper en massa prestationshöjande kostillskott.. det är ju inte längre de som lyfter vikten utan kostillskottet som har gjort att de kan göra det

Robbbans avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jubbe Visa inlägg
    kanske blir lite off topic, vet inte om jag skulle starta en ny tråd. Jag tycker själv att man ska sträva efter att köra så naturligt som möjligt, förstår inte varför folk köper en massa prestationshöjande kostillskott.. det är ju inte längre de som lyfter vikten utan kostillskottet som har gjort att de kan göra det
    Jag kör själv mer prestationshöjande, gör det lite till och från, har gjort det ett bra tag, men började med de efter jag hade tränat utan något alls över ett år. så nu tar ja kanske nån prestationshöjande nån månad, sen pause ett tag, sen prestationshöjande igen osv..
    Anser inget fel att ta de, bara man vet varför man tar de.

Förstår inte varför trådskaparen vill drämma i sig allt han kan hitta när kroppen inte har nån susning om vad den skall göra med allt utom att kasta ut de den naturliga vägen.
    Man blir inte större ju mer skit du trycker i dig, utom ASS, men vad tjänar man på de utom vattniga muskler för tillfället?

Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

Var kanske lite anti i mitt tidigare inlägg mot prestationshöjande. Jag har inget mot personer som tar prestationshöjande men jag fattar inte varför personer som har tränat i någon vecka/månad ska börja köpa en massa kosttillskott när de inte ens har en aning om vad de har för inverkan på musklerna och kroppen.

Robbbans avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Personer som tränar 2 - 3 gånger veckan eller mindre har ingen som helst anledning till att ta kosttillskott. Och speciellt inte om de inte har nån aning om vad tillskottet har för verkan.

Ser många 15 åringar på gymmet som gymmar lika länge som deras whey-80 påse räcker.

Reg.datum
    Feb 2009

Standard

KÖPER DU MUSCLETECH PRODUKTER!!!??? DAGENS UNGDOMAR...xD

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg