+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Säger ni till någon som tränar fel på gymmet?

SOFIAAs avatar
    SOFIAA är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    I ett litet radhus nån mil utanför Göteborg.

Standard Säger ni till någon som tränar fel på gymmet?

Flera gånger i veckan ser jag ett gäng killar i min ålder, 15-16 år, på gymmet (Sportlife Almedal). De här killarna tränar helt fel! För att styla använder de alldeles för höga vikter, och eftersom de inte klarar av så höga vikter kan de inte utföra rörelsen. Till exempel kan de lixom "hänga sig" i maskinen och dra ner vikten med kroppstyngden istället för att använda musklerna i armar och axlar.

Tycker ni att man borde säga till dom? Och hur gör ni när ni ser någon som tränar helt fel? Det är ju inte bra någonstans att utföra övningarna så som de gör, men jag vet inte riktigt hur de skulle reagera när en lika gammal tjej kommer fram och talar om att de gör fel...

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jag säger till när det går helt tokigt till, tex marklyft med krökt rygg m,m.

Men förövrigt när jag säger till killarna på 15 - 16 så tar det inte åt sig och är stöddiga tillbaka när man försöker vara snäll och rädda deras kropp.

Så jag har slutat hjälpa killarna på gymmet i hop att de lär sig av sina misstag och att de skulle ha lyssnat på mig

Så testa och säg till killarna, inget kan hända mer än att dom tjänar på att du säger till!
    BB och Lic. Personlig tränare

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Så länge som man har rätt framtoning och gör det på ett snyggt sätt, tycker jag det är okej. Det är klart många tycker det är pinsamt att man blir tillsagd av en främling så därför får man lägga fram det så man inte låter som en besserwisser.. Sen finns det de som tränat i flera år och fortfarande gör riktigt jävla fel i många övningar, där är det dött lopp o säga till. De vet redan oftast bäst

Personligen gillar jag att få tips från alla hörn och kanter. Men ibland fokuserar många som ska "tipsa" på att de är bäst och vet inte ens varför man tränar som man gör
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Baie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Jag personligen uppskattar om någon kommer och säger till om jag skulle göra fel, men är väl som sagt person till person

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Önskar att de var fler som uppskattade att få tips. Hur snäll man än är så tar de 15 åriga nybörjarna med data-rygg alltid illa vid när man försöker få dom att räta på ryggen vid rodd eller liknande. Kanske bara är killarna på mitt gym? haha

Men de äldre uppskattar alltid till 100% och försöker ta åt sig så gott de kan
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg