Vill man vara fin.. Du kommer få ta hungerskänslan om du ska gå ner. Den brukar gå över efter några dagar annars äter du för lite/för sällan.
Hej! är en 18 årig kille som är 174 cm och väger 71 kg ungefär.
jag tränar mma 2 gånger i veckan och har börjat gymma igen efter ett uppehåll så jag gymmar nu 3 gånger i veckan, springer 15-20 min innan själva styrketräningen. Mitt mål är att få bort så mycket underhudsfett som möjligt och försöka gå ner till 66 kg. De är fettet runt omkring magen som stör mig...
grejen är den att jag tidigare brukade käka snabbmat i princip varje dag med väldigt mycket godis och läsk varje dag, även småäta mycket. så jag läste lite om VLCD "måltidsersättare ,och köpte sånna här nutrilett shakes. Klarar inte av att bara dricka det utan jag jag bara ersätter en del måltider. började med det för 7 dagar sen och har gått ner från 73,5 till 71.1 ungefär.
Och nu har jag slutat med allt onyttig och en dag för mig ser ut ungefär såhär
frukost: shake
lunch: liten portion skolmat
eftermiddag: shake
MMA eller gympass
kväll: oftast kyckling med grönsaker och lite ris.
hur ska jag göra? för det är jävligt jobbigt att gå runt hungrig och vill få bort underhudsfettet så fort som möjligt, är detta bra ? eller vad bör jag ändra i mitt schema ?
Vill man vara fin.. Du kommer få ta hungerskänslan om du ska gå ner. Den brukar gå över efter några dagar annars äter du för lite/för sällan.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Måltidsersättning tipsar jag aldrig mina kunder om.
Visst du äter 500 - 700 kcal /dag under 7 veckor, tro tusan att du går ner snabbt i vikt, men du går upp igen när du slutar.
Ät vanlig mat, nyttig såklart.
Och sätt dig o räkna kcal, satsa på ca 1500 + - kcal /dag så ska du se en stabil viktnergång, mycket protein skall du få i dig, så du inte bryter ner allt för mycket muskler under din deffning.
BB och Lic. Personlig tränare
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)