+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Super Gainer Pro frågot

Matte93 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard Super Gainer Pro frågot

Hej!

Har Super Gainer Pro från Star Nutrion hemma och går på thaiboxning 2-3 dar i veckan och styrketränar 2-3 dar i veckan med övingar som Militärpress, Bänkpress, hantlar, marklyft, knäböj. Är ett hemma gym så det jag har är bänkpress med stång och sen hantlar. Kör 8reps x 4 set.

Iallafall så undrar jag hur Super Gainer Pro är jämföresvis mot Whey 100? Vill bygga muskler dvs gå upp i muskelmassa vikt. Vet att det är mycket kolhydrater i Super Gainer Pron och inte så jätte mycket Protein så en 200grams tonfisk burk kanske gör susen. men undrar ändå hur det funkar om man enbart vill bygga muskler, vill inte bli fet, är inte fet nu men har en lite fett som jag vill bli av med. så ska jag skippa Gainern och köpa Whey istället?
    På Thaiboxningen blir jag riktigt trött varje gång och svettas ganska mycket så där förbränner jag nog mycket så faktiskt tror jag själv att Whey 100 vore bättre för att få en mer "fastare" kropp eller vad man ska säga.

Mvh

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Ät vanlig mat.
    Visst gainer kanske låter som att du blir jätte stor och stark, men du blir minst lika stor och stark av vanlig mat.
    Gainer / Proteinpulver anser jag är mer avsedda till de seriösa/elit satsande folket.
    En vanlig motionär som tränar 2 - 3 gånger veckan på gym har ingen som helst anledning utav att trycka i sig massa olika pulver, absolut inget behov utav det heller, så länge man äter som man skall.
    De enda undantagen jag anser är att om du t,ex tränar på gym, sen inte skall direkt hem för att äta, utom kanske inte kommer hem förens om typ 2 timmar så kan du mycket väll ta en gainer, eller varför inte spara lite pengar och äta en banan?

På Thaiboxningen blir jag riktigt trött varje gång och svettas ganska mycket så där förbränner jag nog mycket så faktiskt tror jag själv att Whey 100 vore bättre för att få en mer "fastare" kropp eller vad man ska säga.
    Vad äter du när du kommer hem? känner du att du har ett stort behov att få i dig lite kosttillskott innan middagen?

Vet att det är mycket kolhydrater i Super Gainer Pron och inte så jätte mycket Protein så en 200grams tonfisk burk kanske gör susen
    Vet dock inte innehållet på denna gainer men jag kan tro att den innehåller tillräckligt med protein.
    Efter ett hårt träningspass behöver kroppen som regel: 100g kolhydrater och 15g protein.
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg